بازار سرمایه از بازارهای موازی پیشی می‌گیرد؟ / خودرویی‌ها همچنان لیدرند

در کنار بازار سهام؛ سایر بازارها مثل خودرو، دلار و طلا تقریبا وضعیت صعودی را تجربه می‌کنند که به نظر می‌رسد با نزدیک تر شدن به ماه مجامع، تقاضا در بازارسرمایه افزایش بیشتری به خود بگیرد که تورم انتظاری را پوشش دهد.

صدای بورس - مژده ابراهیمی؛ باتوجه به افزایش عرضه در معاملات آخرین روز کاری هفته گذشته انتظار می‌رود شروع روند معاملاتی هفته نیمه تعطیل بازارسرمایه متعادل و منفی در برخی از نمادهای بزرگ و شاخص ساز باشد و عرضه از تقاضا سبقت بگیرد، اما نمادهای کوچک روند معاملات مثبت خواهد بود.

الناز جمالی، مدیر مشاورسرمایه گذاری پاداش سرمایه در گفت و گو با صدای بورس گفت: شاخص کل در روز چهارشنبه هفته گذشته شروع مثبتی داشت و در پایان نیمه اول معاملات توانست حدود دو هزار واحد رشد کند، اما این روند مثبت پایدار نبود و سرانجام بازار با بیش از هزار واحد افت هفته‌ای تقریبا آرام را به پایان رساند. این در حالی است که بازارسرمایه میزبان اولین عرضه اولیه قرن بود؛ در عرضه "آسیاتک" به هر کد معاملاتی ۱۹۶ سهم تخصیص یافت و یک میلیون و ۵۸۰ هزار و ۱۳۲ نفر در این عرضه مشارکت داشتند.

وی افزود: لیدری خودرویی‌ها همچنان در بازار سرمایه ادامه دارد، اما همان طور که روند معاملاتی هفته اول اردیبهشت ماه را نظاره‌گر بودیم، برتری خریداران در عمده نمادهای کوچک کاملا مشهود بود و نماگر هم وزن روزهای مثبتی را به ثبت رساند، اما نکته حائز اهمیت در معاملات اخیر را می‌توان رشد نمادهای بزرگ و فتح قله ۱۵۰۰ دانست که نوید روزهای مثبت و متعادل را در بازار سرمایه می‌دهد.

جمالی بیان کرد: محرک‌های بازار از فروش بلوک خودرویی‌ها گرفته تا ثبات در بازارهای جهانی و همچنین نزدیک‌تر شدن به زمان برگزاری مجامع و جذاب شدن نمادهای eps محور تماما موجب روند متعادل و مثبت در بازار سهام شده است.


  • بیشتر بخوانید:

راه حل خروج از صفوف خرید و فروش پیدا شد


مدیر مشاورسرمایه‌گذاری پاداش سرمایه عنوان کرد: مهمترین نکته بازار ارزش معاملات است که برای بورس اوراق بهادار همچنان بالای ۵ هزار میلیارد تومان است و خبر خوبی برای سرمایه‌گذاران تلقی می‌شود.

به گفته این فعال بازارسرمایه در کنار بازار سهام سایر بازارها مثل خودرو، دلار و طلا تقریبا وضعیت صعودی را تجربه می‌کنند که به نظر می‌رسد با نزدیکتر شدن به فصل مجامع، تقاضا در بازارسرمایه افزایش بیشتری به خود بگیرد که تورم انتظاری را پوشش دهد.

وی افزود: کلیت بورس خوب و مناسب به نظر می‌رسد، اما باتوجه به افزایش عرضه در معاملات آخرین روز کاری هفته گذشته انتظار می‌رود شروع روند معاملاتی هفته نیمه تعطیل بازارسرمایه متعادل و منفی در برخی از نمادهای بزرگ و شاخص ساز باشد که عرضه از تقاضا سبقت می‌گیرد، اما نمادهای کوچک روند معاملات مثبت خواهد بود.

کد خبر 450953

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ترمز بازارهای سهام کشیده شد

    ترمز بازارهای سهام کشیده شد

    تنها یک روز پس از ثبت بزرگترین رالی افزایش قیمت‌ها در دو سال اخیر، شاخص S&P ۵۰۰ سقوط کرد و ارزش بیش از ٩۵ درصد از شرکت‌های آن کاهش یافتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =