اقتصاد آمریکا نزولی شد/ رکود در راه است؟

اقتصاد آمریکا به طور غیرمنتظره ای با افت روبه رو شد.

صدای بورس- حبیب علیزاده؛ با وجود تقاضای قوی مصرف کنندگان و کسب و کارها، در سه ماه نخست 2022 اقتصاد آمریکا تحت تاثیر وقوع یک شکاف تجاری به طور غیرمنتظره ای 1.4 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کوچکتر شد. همچنین این کاهش تولید ناخالص داخلی که نخستین مورد از زمان همه گیری بیماری کرونا به شمار می رود، با افت ذخایر شرکت ها تشدید شده است.

بر اساس اعلام وزارت بازرگانی آمریکا، سال گذشته، شرکت های آمریکایی برای کنترل زنجیره عرضه، اقدام به افزایش ذخایر تولیدی خود کرده بودند. به همین دلیل در سه ماه پایانی سال گذشته، اقتصاد آمریکا به نرخ رشد 6.9 درصدی دست یافته بود.

با وجود این کاهش رشد اقتصادی، مصرف کنندگان و کسب و کارهای آمریکایی همچنان به هزینه کردن ادامه می دهند.

کاهش تولید ناخالص داخلی آمریکا نشان دهنده کاهش سرمایه گذاری خصوصی، میزان صادرات، مخارج دولت فدرال و میزان هزینه‌های دولت‌های ایالتی و محلی است، این در حالی است که واردات که در محاسبه تولید ناخالص داخلی کسر می‌شود، افزایش یافته است.

به گزارش وال استریت ژورنال، پیش بینی می شود افزایش نرخ تورم به بالاترین سطح در چهار دهه اخیر به کاهش هزینه ها و نرخ رشد اقتصادی در سال جاری منجر شود. این موضوع همچنین احتمال افزایش نرخ های بهره از سوی فدرال رزرو را تقویت می کند.

کد خبر 450925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =