۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
روزهای خوش بورس در راه است

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در وضعیت فعلی، معاملات بورس با توجه به ارزش معاملات آن روند بسیار خوبی را در پیش گرفته است و به نظر می‌رسد که در روزهای آینده شاهد جذب نقدینگی به این بازار باشیم.

صدای بورس- شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات هفته‌ای گذشت (منتهی به چهارشنبه، روز ٧ اردیبهشت‌ماه) روند مثبت داشت و با ۹ هزار واحد افزایش نسبت به هفته قبل از آن، در ارتفاع یک‌میلیون و ۵۲۱ هزار واحد ایستاد و کمتر از یک درصد رشد را در پرونده معاملات خود ثبت کرد.

شاخص کل بورس تهران در پایان روز چهارشنبه (۳۱ فروردین‌ماه) در حالی در ایستگاه یک‌میلیون و ۵۱۲ هزار واحد به کار خود پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه و در آخرین روز کاری هفته گذشته (روز ۷ اردیبهشت‌ماه) به یک‌میلیون و ۵۲۱ هزار واحد رسید.

شاخص کل (هم‌وزن) در پایان هفته گذشته ۴۰۱ هزار و ۴۳۰ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۴۱۱ هزار و ۶۹۲ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) از ۲۴۹ هزار و ۹۳۴ واحد به عدد ۲۵۶ هزار و ۲۲۱ واحد رسید.

به گزارش ایرنا، در چهار روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران‌خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، ایران‌خودرو (خودرو) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) در گروه نمادهای پُر تراکنش قرار داشتند.

افزایش خوش‌بینی‌ها به معاملات بورس

معاملات بازار سهام در هفته جاری تحت تأثیر تزریق اخبار خوش به این بازار به روند صعودی خود ادامه داد و توانست روزهای مثبتی را در معاملات خود پیش‌روی سهامداران قرار دهد.

در اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان بورس آمده بود: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) از طریق شرکت‌ها و استفاده از اطلاعات سجامی سهامداران، امکان پرداخت مطالبات سنوات قبل سهامداران را از تاریخ ۱۴ اردیبهشت‌ماه امسال مقارن با عید سعید فطر مقرر فراهم کند.


بیشتر بخوانید:

مردم در بورس سرمایه گذاری کنند؟


وجود روند مثبت در معاملات بورس

در این زمینه و نیز دیگر اقدامات انجام‌شده برای بهبود روند معاملات بورس، «احسان عسگری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به روند معاملات بورس در چند وقت گذشته اشاره کرد و افزود: برخی از ریسک‌های مترتب بر بازار سرمایه به‌صورت هفتگی در حال ورود به این بازار هستند.

وی اظهار داشت: مساله مربوط به عوارض صادراتی برای برخی از شرکت‌ها ازجمله مسایلی است که روند بورس را تحت تأثیر قرار داد و معاملات این بازار را دچار مشکل کرد.

علت افت شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی

وی به علت افت شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته جاری اشاره و بیان کرد: این اتفاق ناشی از اتفاق خاصی نبود و ریسکی تهدیدکننده معاملات بازار نیست اما بخشی از افت شاخص بورس ناشی از تعطیلات پیش رو و نیز انجام معاملات در بازارهای جهانی بود و سهامداران قادر به پذیرش ریسک‌های محتملی نیستند که بر بازار وارد می‌شود.

این فعال بازار سهام معتقد است که شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته جاری افت چندانی را تجربه نکرد و روند متعادلی را در این بازار در پیش گرفت.

پیش‌بینی روند معاملات بورس تا پایان اردیبهشت‌ماه

این کارشناس بازار سرمایه روند معاملات بورس تا پایان اردیبهشت‌ماه را مورد ارزیابی قرار داد و افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده، روند بازار تا پایان اردیبهشت‌ماه به مساله مربوط به برجام گره خورده است.

وی به وضعیت بازارهای جهانی اشاره کرد و گفت: با توجه به تنش مابین روسیه و اوکراین و نیز تحریم روسیه اما به نظر می‌رسد که قیمت کامودیتی‌ها و نیز نرخ دلار روند با ثباتی را در پیش بگیرد و بازار نتواند از این ریسک ایجاد شده تأثیر چندانی را بپذیرد.

عسگری خاطرنشان کرد: در صورت ایجاد توافق در برجام، نرخ دلار به‌صورت هیجانی کاهش پیدا می‌کند اما پیش‌بینی می‌شود که معاملات بورس در اردیبهشت‌ماه بتواند روند باثباتی را تجربه کند.

کد خبر 450924

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 0
    مرد مومن بازار ۸۰ درصد از ابان ربخته و تورم از اون طرف ۸۰ درصد بالا رفته یا نه؟ تا نوبت بورس میشه از برجام تا گربه همسایه با حساب کتابی میشه واسه بورس خخخ
  • IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 1
    بزک نمیر بهار میاد خربزه با خیار میاد
  • S.E IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 0
    این تحلیل گرا چی میزنن هر چی میگن که ما برعکسش رو میبینیم😐
  • فرزاد IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 0
    وقتی میگه بانکها از سرمایه گذاری در بازار سکه و طلا و ارز ممنوع شد ، یا مسکن یا بورس ، ولی بورس بازدهی سریع تری داره بیشتر پول بانکها رو جذب میکنه