۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
مهمان تازه فرابورس را بشناسید

این شرکت پس از ادغام با شرکت نماد ریل گستر که پیش از این هم ۹۸ درصد سهام آن متعلق به گهر ترابر بود، به یکی از بزرگترین شرکت‌های حوزه حمل و نقل ترکیبی در کشور تبدیل شده است.

به گزارش صدای بورس، شرکت حمل و نقل ترکیبی مواد معدنی گهر ترابر سیرجان (سهامی عام) که در سال ۱۳۸۹ و در جهت تامین اهداف کلان شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در حوزه حمل و نقل، تاسیس شد، امروز در مراسمی در فرابورس ایران معرفی شد.

این شرکت پس از ادغام با شرکت نماد ریل گستر که پیش از این هم ۹۸ درصد سهام آن متعلق به گهر ترابر بود، به یکی از بزرگترین شرکت‌های حوزه حمل و نقل ترکیبی در کشور تبدیل شده است. تعداد پرسنل و کارکنان شرکت اکنون حدود ۴۵۰ نفر و سرمایه شرکت نیز ۴ میلیارد و ۴۴۰ هزار میلیون ریال است.

این شرکت در انواع حمل و نقل از جمله سبک، جاده‌ای و ریلی ارائه خدمات می‌کند و با پشتوانه دانش مدیریتی جمعی از مدیران با تجربه و تحصیل کرده، سعی در ایجاد مجموعه‌ای توانا که از هر منظر قدرت پاسخگوی نیازهای خواسته شده از سوی کارفرمایان و مشتریان را داشته باشد مشغول به فعالیت است.

در این مراسم امیرعلی نجمی نوری، مدیر عامل شرکت به ارائه گزارش عملکرد "حگهر" پرداخت که در ادامه به بخشی از آن می‌پردازیم.

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ترکیبی مواد معدنی گهرترابر سیرجان به سهامداران عمده این شرکت اشاره کرد و گفت: حگهر با سهامداری عمده ۶۶.۸ درصدی شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه گل گهر تأسیس ‌شده‌است و سایر سهامداران عمده آن شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، گهر پودر پارس، گهر روش سیرجان، گهر انرژی سیرجان و نظم آوران صنعت و معدن گل گهر هستند.

وی ادامه داد: سرمایه شرکت از ۵۱۰ میلیارد ریال در ۴ سال به ۴۴۰ میلیارد ریال رسیده است و همچنین درآمد عملیاتی شرکت نیز از ۷ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۷۳۶ میلیون ریال به ۱۹ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۸۱۳ میلیون ریال رسیده است.

نجمی نوری ضمن تشریح تاریخچه این شرکت گفت: حگهر در سال ۱۳۸۹ تأسیس شد و در راستای حمل نقل ریلی به‌خصوص لکوموتیو با شرکت ریل گستر ادغام شد. در سال ۱۳۹۹ به سهامی عام تبدیل و در اول اردیبهشت سال ۱۴۰۰ به‌عنوان ۲۴۲ مین شرکت پذیرفته‌شده در حوزه حمل‌ونقل فرابورس به ثبت رسید.

وی افزود: اهداف شرکت گسترش در تمام عرصه های حمل و نقلی است.
برنامه واردات لکوموتیو در دست اقدام قرار گرفته شده است.
حمل و نقل داخلی تقویت خواهد شد و استفاده از پیمانکاران هم گسترش می‌یابد.
حمل و نقل سبک هم روندی رو به رشد دارد و با توجه به افق های گلگهر موضوعات پیش می‌رود.
برای واحدهای شرکت شاخص های کلیدی تدوین شده که حاشیه سود را بالا ببرد و میزان درآمد و سود خالص افزایش یابد.
شرکت های زیادی را می‌توان نام برد که در کنار گلگهر از مشتریان شرکت هستند که در بیشتر نقاط کشور هم قراردادهای بسته شده است.
در مورد خارج کشور برنامه نیست اما شرکت در سطح کل شکور گستره فعالیت زیادی دارد.
طرح‌های توسعه ای حمل و نقل دریایی،‌ هوایی و گسترش دیگر زمینه ها در دست مطالعه است.
به طور خاص گلگهر و منطقه آن در حال بهره برداری و تولید خطوط برقی است و شرکت خود را محدود به گلگهر نکرده است.
فعلا شرکت ماشین آلات حمل گاز را ندارد و بیشتر بارهای شرکت تجهیزاتی و ریل پسند است و تا جایی که تجهیزات اجازه دهد بارها را جا به جا می‌کنیم.
در حال رصد بازار هستیم و بعد از بررسی به بخش های جدید ورود خواهیم کرد.

کد خبر 450894

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    1 0
    افشاگری و تذکر شدید عضو هیئت رئیسه مجلس به سازمان بورس درباره سودهای پرداخت نشده سهامداران در سالهای گذشته: سید محسن دهنوی نماینده مجلس،‌امروز در فضای مجازی نوشت: پس از ابلاغ قانون بودجه ۱۴۰۱ و بخشنامه سازمان بورس، تمامی شرکت‌های بورسی، موظف به واریز سود تقسیمی از طریق سجام هستند. بر اساس اطلاعیه‌های منتشره از سوی ۹۳ شرکت متقاضی پرداخت سود، در سال جاری تا کنون ۲۶ شرکت روش واریز سود را نسبت به سال گذشته تغییر داده و سجامی شده‌اند، اما همچنان ۲۲ شرکت، غیرسجامی هستند که سازمان بورس باید هر چه سریع‌تر تغییر روش واریز سود این شرکت‌ها را پیگیری کند. متأسفانه شرکت‌های با نماد وصنا، ولشرق و ثبهساز به بهانه واریز سود از سجام، زمان‌بندی تقسیم سود خود را به تأخیر انداخته‌اند. سازمان بورس نباید اجازه تاخیر واریز سود شرکت‌ها به این بهانه را بدهد. سودهای رسوب‌شده مردم طی سالیان گذشته نیز حق‌الناس است که واریز آن از طریق سجام باید هر چه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد. فقط به واریز سود امسال اکتفا نشود و تمامی مانده سود سال‌های پیش، از سجام پرداخت شود.