خروج از کانال نزولی ۱۹ ماهه در نماد خاهن

خاهن بعد از چندین ماه نوسان در یک کانال نزولی پرقدرت ۱۹ ماه توانسته از این کانال خارج شود و در ماه اخیر یک کندل پرقدرت و خوب بسازد.

صدای بورس؛ آهنگری تراکتورسازی ایران یا همان نماد خاهن یکی از نمادهای گروه خودرو و ساخت قطعات است که توانسته eps خوبی را نسبت به این گروه بسازد، این نماد با دارا بودن eps در محدوده ۴۰۲ یکی از نمادهای سودساز گروه خودرویی است.

درآمد این شرکت از راه فروش قطعات فورج و محصولات کارمزدی به دست می آید، البته بیش از ۸۵ درصد درآمد این شرکت از راه فروش قطعات فورج بوده و این شرکت توانسته فروش ۱۰۶۸ میلیارد تومانی را از فروش این محصول به دست آورد و ۱۳۲ میلیارد تومان نیز از راه خدمات به دست بیاورد، کل درآمد این شرکت در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۲۰۰ میلیارد تومان بوده است. افزایش فروش این شرکت نسبت به سال قبل در محدوده ۲۶ درصد بوده است.

تحلیل قیمتی
خاهن بعد از چندین ماه نوسان در یک کانال نزولی پرقدرت ۱۹ ماه توانسته از این کانال خارج شود و در ماه اخیر یک کندل پرقدرت و خوب بسازد. طبق تصویر زیر حجم معاملات در ماه اخیر این نماد نیز خوب بوده و می توان امید داشت این نماد بتواند در ماه آینده نیز پرتقاضا شود.

خروج از کانال نزولی ۱۹ ماهه در نماد خاهن

خاهن در تایم فریم هفتگی بعد از دو کندل سبز که اولی جمع شونده به سمت بالا و دومی اینگالف بوده یک کندل ریزشی در هفته اخیر ساخته است، البته این کندل ریزشی به اندازه کندل قبلی پرقدرت نبوده و می توان امید داشت که این نماد در هفته آینده یا در این محدوده نوسان کند و یا به سمت بالا حرکت کند.

خروج از کانال نزولی ۱۹ ماهه در نماد خاهن

خاهن بعد از صف خرید های متوالی در معاملات روز دوشنبه متعادل شده و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه به صورت ریزشی درآمد، نکته مثبت معاملات روز چهارشنبه حجم کم ریزش در این نماد و یک کندل پین بار است که می تواند با یک کندل پرقدرت سبز در هفته آینده جواب داده شود.

خروج از کانال نزولی ۱۹ ماهه در نماد خاهن

خاهن یکی از نمادهایی است که ترکیب سهامدار عمده آن عجیب به نظر می رسد، ۳۹ درصد سهامداران عمده خاهن حقوقی و ۴۸ درصد نیز حقیقی هستند و این نماد در روز چهارشنبه شاهد رنج مثبت ۲.۵ میلیونی سهم حقیقی بود. جزئیات معاملات حقیقی و حقوقی خاهن در روز چهارشنبه عبارت است از:

در محدوده منفی
خرید حقیقی: ۱۶.۱ میلیون سهم
سرانه: ۱۱ میلیون تومان
فروش حقیقی: ۱۶.۸ میلیون سهم
سرانه: ۱۹ میلیون تومان
خرید حقوقی: ۶۹۰ هزار سهم

در محدوده مثبت
خرید حقیقی: ۳.۴ میلیون سهم
سرانه: ۱۵ میلیون تومان
فروش حقیقی: ۳.۳ M سهم
سرانه: ۱۸ میلیون تومان
فروش حقوقی: ۱۲۲ هزار سهم

معاملات بزرگ حقیقی در روز چهارشنبه

مجموع خرید
حجم: ۰ سهم
ارزش: ۰ میلیارد تومان

مجموع فروش
حجم: ۲.۲ میلیون سهم
ارزش: ۱.۳ میلیارد تومان

روز چهارشنبه شاهد رنج مثبت حقیقی بوده اما این گونه نبوده که حقیقی ها به صورت تمام قد از این نماد حمایت کنند و این نماد روی منفی ۲ بسته شد و باید دید هفته آینده به چه نحوی حرکت می کند.

کد خبر 450887

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • پیش بینی وضعیت بازار سرمایه تا تیر ماه ۱۴۰۱

    پیش بینی وضعیت بازار سرمایه تا تیر ماه ۱۴۰۱

    یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به رشد ملایم این بازار در هفته های قبل اظهار کرد: به نظر من این روند در کوتاه مدت و تا فصل مجامع، یعنی تیرماه ادامه خواهد داشت؛ چراکه در تیرماه شرکتها سود نقدی تقسیم می کنند و طرف تقاضا قوی تر خواهد بود.

  • پیش بینی بورس برای  روز شنبه

    پیش بینی بورس برای روز شنبه

    در هفته‌ای که گذشت بورس تنها سه روز کاری داشت و در این سه روز رشد کمتر از یک درصد را تجربه کرد. به گفته کارشناسان آینده تالار شیشه‌ای در بلندمدت سودده به نظر می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =