واردات خودرو بین خودروسازان رقابت ایجاد می کند؟

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: آزادسازی واردات می‌تواند رقابت برای خودروسازان ایرانی ایجاد کند و ساختار تولید آن را تغییر دهد.

به گزارش صدای بورس، عقیل مصطفایی کارشناس صنعت خودرو گفت : اگر واردات خودرو آزاد شود، رقابت بین خودروسازان داخلی برقرار می شود چراکه ساختار خودروسازی در ایران به جای خودروساز شدن به مونتاژکاری تبدیل شده است.

این کارشناس خودرو می گوید، با واردات خودرو دیگر توجیهی وجود ندارد که یک خودرو وارداتی در حد ۲۰۶ خریداری شود. در سال های قبل که واردات آزاد بوده، خودروهایی وارد می شد که نمونه تولیدی آن در داخل وجود نداشته است.


بیشتر بخوانید: همه در ظاهر موافق واردات خودرو؛ پس مشکل کجاست؟


به گفته او کره جنوبی هر سال بیش از ۴ میلیون خودرو تولید می‌کند که کمتر از ۲ میلیون آن برای مصرف داخل این کشور استفاده و الباقی صادر می‌شود؛ از طرف دیگر حدود ۳۰۰ هزار خودرو به این کشور که خود مالک برند جنسیس اس وارد می‌شود و رقابت را در صنعت خودرو آزاد کرده است.

منوچهر منطقی معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت نیز گفته بود وزارت صمت آماده اجرایی کردن واردات خودرو پس از اجازه نهادهای بالادستی است؛ نگاه وزارت صمت به واردات خودرو برای تنظیم بازار مثبت است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، واردات خودرو از سال ۹۷ ممنوع شد، از سال گذشته طرح آزادسازی واردات خودرو اعلام شده، اما تا کنون تایید نهایی نشده است.

کد خبر 450871

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • قیمت محصولات ایران خودرو (۱۴۰۱/۰۲/۱۰)

    قیمت محصولات ایران خودرو (۱۴۰۱/۰۲/۱۰)

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده نمایید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • درخواست به رئیس جمهوری برای واردات خودرو اعلام شد

    درخواست به رئیس جمهوری برای واردات خودرو اعلام شد

    بعد از آنکه رایزنی‌های مناطق آزاد جهت واگذاری بیش از ۲۰۰۰ خودروی دپو شده در گمرک با موانعی مواجه و هنوز به نتیجه نرسیده است، این بار به بهانه برگزاری جام جهانی و میزبانی احتمالی تماشاگران، از رئیس‌جمهوری خواسته‌اند تا مجوز واردات ۲۰۰۰ دستگاه خودرو به کیش و قشم را صادر کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =