شناسایی ۱.۶ میلیون واحد مسکونی مشکوک به خالی

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از شناسایی ۱.۶ میلیون واحد مسکونی مشکوک به خالی خبر داد.

به گزارش صدای بورس، پروانه اصلانی با اشاره به ورود یک‌میلیون و ۵۹۴ هزار نفر به سامانه املاک و اسکان اظهار کرد: از این تعداد حدود ۵۶۸ هزار نفر خوداظهاری اقامتگاه و ۴۶۰ هزار نفر خوداظهاری مالکیت داشته‌اند.

وی ادامه داد: همه این افراد دارای خانه خالی نبوده‌اند و نوع سکونت خود را اعلام کرده‌اند.

وی افزود: بر اساس قانون وزارت راه و شهرسازی باید حدود ۲۵ میلیون خانوار را به سازمان امور مالیاتی معرفی می‌کرد که این صورت خوشی نخواهد داشت.


بیشتر بخوانید: چند واحد لوکس و لاکچری شناسایی شد؟


وی تأکید کرد:‌ از این رو ناچار بودیم که از بانک‌های اطلاعاتی موجود در کشور برای شناسایی و احصای خانه‌های خالی استفاده کنیم، در این راستا وزارت راه و شهرسازی با تمام امکانات کم که در اختیار داشت از ۱۵ بانک اطلاعاتی، اطلاعات را احصا کرد.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: با این اقدامات یک‌میلیون و ۱۶۴هزار واحد مشکوک به خانه خالی احصا شده است.

به گزارش تجارت نیوز، اصلانی با یادآوری این‌که از سال ۹۴ اجرای قانون اخذ خانه‌های خالی باید اجرا می‌شد، گفت: به هر دلیلی که در دولت‌های قبل بوده این اتفاق روی نداده است.

کد خبر 450869

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • کجای تهران خانه ارزان بخریم؟

    کجای تهران خانه ارزان بخریم؟

    براساس جدیدترین آمار بانک مرکزی از بازار مسکن طی فروردین ۱۴۰۱ قیمت مسکن تهران نسبت به ماه قبل (اسفند ۱۴۰۰) ۲.۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =