۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۹
۱۰ نکته ساده برای تقویت ناخن 

آیا به ناخن های زیبا و محکم علاقه دارید؟ چند نکته و ترفند ساده می‌تواند به رشد ناخن‌هایی زیبا کمک کند که نه تنها زیبا بلکه به همان اندازه قوی است.

صدای بورس - مهراز حبیبی؛ در این گزارش چند نکته جالب عنوان می‌شود که می‌توانید آن را دنبال کنید.

۱. آبلیمو
ویتامین C قطعا برای رشد ناخن مفید است. تنها چیزی که نیاز دارید یک قاچ لیمو است و فقط کافی است حداقل روزی یک بار آن را روی ناخن‌های انگشتان دست و پا بمالید. آن را به مدت پنج دقیقه مالش دهید و سپس با آب گرم بشویید. این به رشد ناخن‌های شما کمک می‌کند و همچنین آنها را تمیز و عاری از باکتری نگه می‌دارد.

۲. روغن نارگیل
ماساژ ناخن‌ها با روغن نارگیل گرم می‌تواند رشد ناخن‌ها را تقویت کند. روغن نارگیل سرشار از ویتامین E است و منبع عالی آنتی اکسیدان است. هر شب قبل از خواب ناخن‌های انگشت خود را با روغن نارگیل ماساژ دهید و در نهایت تفاوت را خواهید دید.

۳. آب پرتقال
پرتقال به تولید کلاژن کمک می‌کند. کلاژن عامل مهمی است که به رشد ناخن‌ها کمک می‌کند و به شادابی ناخن‌ها می‌افزاید. خواص آنتی اکسیدانی پرتقال همچنین از هرگونه عفونت جلوگیری می‌کند. مقداری آب پرتقال را در یک کاسه بریزید و ناخن‌های خود را حدود ۱۰ دقیقه خیس کنید. آن را با آب گرم بشویید و به طور موثر مرطوب کنید. سعی کنید حداقل یک بار در روز این کار را انجام دهید تا نتایج مطلوب حاصل شود.

۴. روغن زیتون
اگر ناخن‌های آسیب دیده و شکننده دارید، روغن زیتون بهترین گزینه برای شماست. روغن زیتون که در طبیعت به راحتی قابل نفوذ است، به لایه داخلی ناخن شما می‌رسد، آن را تسکین می‌دهد و خشکی آن را درمان می کند. همچنین به گردش خون کمک و به رشد ناخن کمک خواهد کرد. مقداری روغن زیتون بکر را گرم کنید و به آرامی ناخن‌ها و کوتیکول‌های خود را برای حدود پنج دقیقه ماساژ دهید. دستان خود را با دستکش بپوشانید و بگذارید یک شب بماند.

۵. ناخن‌های ژلیش و اکریلیک را کم کنید
ژلیش کردن ناخن‌ها و اکریلیک جذاب به نظر می‌رسد. اما این ناخن‌های اکریلیک و ژل از تقویت و رشد ناخن‌های شما جلوگیری می‌کند. هر چند وقت یکبار ناخن های خود را با ژل یا اکریلیک درست کنید اشکالی ندارد. اما استفاده منظم از اکریلیک و ژل باعث کاهش کیفیت و رشد ناخن های شما می شود.

۶. بیوتین مصرف کنید
بیوتین ویتامین نیروگاهی برای رشد ناخن و مو است. می توانید غذاهای غنی از بیوتین را در رژیم غذایی خود بگنجانید مانند موز یا آووکادو و همچنین می توانید مکمل‌های بیوتین مصرف کنید. قبل از شروع مصرف مکمل‌های بیوتین، با پزشک مشورت کنید.

۷. سبزی زیاد بخورید
سبزیجات برگ دار، به ویژه اسفناج، سرشار از اسید فولیک یا ویتامین B9 هستند که رشد ناخن‌ها را تکمیل کرده و آنها را قوی می کند. استفاده از سبزی ها یک بار در روز به شما کمک می کند ناخن های قوی تر و بلندتری داشته باشید.

۸. از پوسته تخم مرغ استفاده کنید
کلسیم اضافی موجود در پوسته تخم مرغ به تقویت ناخن های شما کمک می‌کند. پوسته‌های تخم‌مرغ را بردارید، آن‌ها را تمیز کنید و سپس آن‌ها را آسیاب کنید و از آن خمیر درست کنید. سپس می‌توانید خمیر را روی ناخن های خود بمالید و بگذارید مدتی بماند. این بسته به رشد ناخن های شما کمک می‌کند.

۹. عسل
عسل به مبارزه با رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها کمک می‌کند و می‌تواند به تغذیه و لطافت ناخن ها و کوتیکول های شما کمک کند. با مخلوط کردن ۲ قاشق چایخوری عسل با چند قطره آب لیمو، ماسک ناخن عسل و لیمو درست کنید. آن را روی ناخن های خود ماساژ دهید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰دقیقه بماند. کاملاً بشویید.

۱۰. سیر
سیر سرشار از سلنیوم است که به رشد ناخن کمک می کند. ناخن‌هایتان را با یک تکه سیر خرد شده بمالید. این را هفته‌ای یک‌بار آن را امتحان کنید.

کد خبر 450604

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • یک سبزی و کمک به درمان چند بیماری !

    یک سبزی و کمک به درمان چند بیماری !

    خوردن اسفناج برای حفظ سلامت پوست، مو و استخوان‌های قوی و همچنین کمک به هضم غذا، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و بهبود کنترل قند خون در بیماران دیابتی مفید است.

  • ۵ خاصیت جالب نارگیل !

    ۵ خاصیت جالب نارگیل !

    نارگیل میوه نخل نارگیل (Cocos nucifera) است که معمولاً از آب، شیر، روغن و گوشت خوش طعم آن استفاده می‌شود. درختان نارگیل به طور طبیعی گسترده‌ترین نوع درخت میوه در این سیاره در نظر گرفته می‌شود و بومی آسیای جنوب شرقی و جزایر بین اقیانوس هند و اقیانوس آرام هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =