«بفجر» به قله تاریخی مرداد ۹۹ می رسد؟

عمده محصول تولیدی این شرکت برق است که توانسته در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۵۵۵ میلیارد تومان آن را به فروش برساند که نسبت به سال قبل افزایش کمی داشته است.

صدای بورس- وحید بلالی؛ شرکت فجر انرژی خلیج فارس (پتروشیمی فجر سابق) در در سال ۱۳۷۷ با هدف تامین یوتیلیتی مورد نیاز شرکتهای منطقه ویژه اقتصادی واقع در بندر امام خمینی تاسیس شد و بعنوان اولین شرکت یوتیلیتی متمرکز در کشور در سال ۱۳۸۱ به بهره برداری رسید. با افزایش طرحهای جدید در سایت ۲ و ۳ و نیاز به تامین یوتیلیتی بیشتر، طرح توسعه فجر انرژی در سایت ۲ اجرا گردید.
در راستای اجرای سیاستهای اصل ۴۴ قانون اساسی،مالکیت این شرکت در سال ۱۳۸۸به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس منتقل شد و پس از پذیرش در بازار سهام،بخشی از سهام شرکت در سال ۱۳۹۴ در بازار بورس کشور عرضه شد. عمده محصول تولیدی این شرکت برق است که توانسته در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۵۵۵ میلیارد تومان آن را به فروش برساند که نسبت به سال قبل افزایش کمی داشته است.

این شرکت ۱۷ محصول متعدد را برای صنعت پتروشیمی کشور تولید می کند که عمده درآمد این شرکت از تولید و فروش این محصولات است، اما این شرکت چند خدمت هم به شرکت های مجاور داده که خدمات عبارتند از:تصفیه پساب LTDS، تصفیه پساب HTDS،تصفیه پساب بهداشتی، کوره زباله سوز.

کل درآمد این شرکت در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ به میزان ۲۹۱۵ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل افزایش کمی داشته است، کل افزایش به اندازه ۹ درصد بوده است، چون هر ساله با افزایش زیاد هزینه های عملیاتی روبرو هستیم بنابراین افزایش ۹ درصدی فروش برای این شرکت از سود آن کاسته و eps این شرکت تنها ۴۰۰ ریال است، نسبت های pبرe و نسبت pبرs این شرکت نیز بالا بوده و نشان از این دارد که باید افزایش نرخ ها بیش از سال قبل بوده تا بتواند به این شرکت و سودسازی آن کمک کند.

تحلیل قیمتی
بفجر اما وضعیت قیمتی خوبی دارد و با سقف تاریخی خود تنها ۱۴ درصد فاصله دارد و این فاصله کم نشان از بازارگردان خوب این سهم دارد،

Chart بفجر, MN1, 2022.04.19 18:23 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

بفجر در تایم فریم هفتگی نیز به کانال و میدلاین آن وفادار بوده است.

Chart بفجر, MN1, 2022.04.19 18:26 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

بفجر در تایم فریم روزانه یک نکته در معاملات دارد، ابتدا عرضه و سپس جمع آوری. بر این نکته باید معامله گران دقت کنند.

Chart بفجر, D1, 2022.04.19 18:29 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

۷۰ درصد سهامداران عمده این نماد حقوقی هستند که ۶۰ درصد این شرکت متعلق به پتروشیمی خلیج فارس یا همان نماد فارس است، جزئیات معاملات حقیقی و حقوقی این نماد در روز سه شنبه هم برابر است با:

در محدوده مثبت
خرید حقیقی: ۲۷۲ هزار سهم
سرانه: ۱۲ میلیون تومان
فروش حقیقی: ۱۵۹ هزار سهم
سرانه: ۵ میلیون تومان
خرید حقوقی: ۴۵۰ هزار سهم
فروش حقوقی: ۵۶۳ هزار سهم

در صف خرید
خرید حقیقی: ۱ میلیون سهم
سرانه: ۳۸ میلیون تومان
فروش حقیقی: ۱۷۸ هزار سهم
سرانه: ۸ میلیون تومان
خرید حقوقی: ۹۴ هزار سهم
فروش حقوقی: ۹۴۰ هزار سهم

در معاملات روز سه شنبه حقیقی ها از این نماد حمایت کرده و آن را به ناحیه پرتقاضا بردند، البته حقوقی در صف خرید عرضه سنگینی نداشتند و اگر به همین منوال باشد می توان امیدوار بود در هفته آتی به سقف تاریخی برسد.

کد خبر 450506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Behnam IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 0
    در تایم فریم روزانه الگوی سروشانه معکوس نشان میدهد که قیمت چسبیده به نکلاین این الگو است و در صورت عبور از نکلاین و پولبک به آن رشد خوبی در انتظار است