٣هزار صندلی ناوگان دریایی آماده جابه‌جایی تماشاگران جام‌جهانی است

مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر اظهار داشت: خوشبختانه هیچ مشکل و کمبودی در بحث ناوگان دریایی برای جابه جایی مسافران بین بنادر ایران و قطر نداریم و حدود سه هزار صندلی آماده جابه جایی مسافران در این مسیر است که این ناوگان امکان حمل خودرو را هم دارند.

به گزارش صدای بورس، حسین عباس‌نژاددرباره آمادگی بنادر جنوبی کشور برای جابه‌جایی تماشاگران جام‌جهانی ٢٠٢٢ قطر اظهار داشت: با توجه به وجود امکانات و زیر ساخت‌ها در چه در بخش بندری و چه در بخش ناوگان، سیاست ما ارتقای گردشگری دریایی است. این گردشگری دریایی می‌تواند در سطح برگزاری تورهای دریایی بین جزایر داخلی باشد یا اینکه بین بنادر ایران و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس مسافر جابه جا شود.

وی ادامه داد : در بحث برقراری خط مسافری بین بنادر ایران و بنادر قطر و عمان به طور جدی مطرح است. از هفته گذشته هم جابه‌جایی مسافر بین بنادر ایران (خرمشهر) و کویت مجددا شروع شد.

مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر با بیان اینکه برگزاری تورهای گردشگری بین بنادر چابهار- آبادان و بین سایر بنادر را مطرح کرده‌ایم، تاکید کرد: بحث راه اندازی خط مسافری بین بنادر بوشهر و کیش به قطر و همچنین راه اندازی خطر مسافری بین چابهار و قشم به بنادر عمان در دستور کار قرار دارد.

عباس ‌نژاد با اشاره به آمادگی‌های ایران برای برقراری خط‌های مسافری گفت: تسهیلاتی باید برای ارتقای ناوگان دریایی ایجاد می‌شد، از سوی دیگر باید با بنادر کشورهای همسایه توافقاتی انجام شود که این هماهنگی‌ها با مقامات کشور قطر در سفر اخیر آنها به کیش به توافق رسیده‌است.

وی درباره موضوع مذاکرات با طرف قطری افزود: یکی از مذاکرات با طرف قطری در بخش دریایی این بوده که ایران ارتباطات بندری و دریایی با بنادر قطر را تسهیل کند که در این زمینه موضوع مهمی که به صورت خاص به آن پرداخته شد جابه‌جایی و گردشگری مسافری بوده‌ است.


بیشتر بخوانید: چرا ۵۰ درصد از ظرفیت بنادر شمال کشور خالی است؟


مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر با اشاره به امکانات موجود در بحث ناوگان اظهار داشت: خوشبختانه هیچ مشکل و کمبودی در بحث ناوگان دریایی برای جابه جایی مسافران بین بنادر ایران و قطر نداریم و حدود سه هزار صندلی آماده جابه جایی مسافران در این مسیر است که این ناوگان امکان حمل خودرو را هم دارند.

وی با بیان اینکه جابه‌جایی مسافر در بازه زمانی جام جهانی شرایط ویژه‌ای دارد، گفت: باید به توافقات جانبی با کشور قطر برسیم که این موضوعات در جلسه با رییس جمهوری کشورمان با امیر قطر مورد پیگیری و همچنین در جلسه اخیر وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر با طرف قطری مورد بررسی قرار گرفتند اما به هر حال سازمان بنادر و بنادر جنوبی کشور ظرفیت جابه‌جایی مسافران و تماشاگران به ویژه در بخش ناوگان در بازه جام جهانی را دارد و بخشی از توافقات به انجام رسیده است.

وی تاکید کرد: خارج از بازه جام جهانی ارتباطات بندری و دریایی در بخش مسافری بین بنادر ایران و قطر برقرار می‌شود و این ارتباطات تنها صرف بازه جام جهانی نخواهد بود.

عباس ‌نژاد در پاسخ به این سوال که جابه جایی مسافران به قطر در بازه جام جهانی از کدام بنادری در ایران انجام می‌شود، گفت: آنچه مورد نظر قرار گرفته بنادر کیش و قشم امکان جابه جایی مسافر به بنادر قطر را دارند و همچنین امکانات مورد نیاز برای راه اندازی این خط مسافری در بندر بوشهر وجود دارد. از آنجایی که بوشهر در سرزمین اصلی قرار دارد اولویت جابه جایی مسافر از بنادر ایران به قطر در فاصله زمانی برگزاری جام جهانی بنادر کیش و قشم هستند.

به گزارش ایلنا، مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر تاکید کرد: به طور قطع خط مسافری بندر بوشهر و بندر قطر راه اندازی می‌شود و این ارتباطی به برگزاری مسابقات جام‌ جهانی ندارد و سعی ما این است که این خط مسافری طبق گفته وزیر گردشگری در عید فطر راه اندازی شود. البته کشتی مسافری این خط باید آماده شود.

وی افزود: فاصله بین بوشهر و قطر ١٠٠ مایل است و جزو نزدیک‌ترین بنادر کشورهای همسایه به کشورمان محسوب می‌شود و ساعت و زمان تردد بین این بنادر به سرعت کشتی بستگی دارد اما اگر تردد با کشتی‌های تند رو انجام شود فاصله زمانی بین دو بندر به حدود ۴ تا ۵ ساعت می‌رسد.

کد خبر 450313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =