۴ تاثیری که حذف دامنه نوسان خواهد داشت / حجم مبنا هم برداشته می‌شود؟

افزایش تدریجی دامنه نوسان سبب تعمیق بازار، به طور مستقیم بر افزایش نقدشوندگی سهام تاثیرگذار خواهد بود.

صدای بورس - مژده ابراهیمی؛ با افزایش تدریجی دامنه نوسان، پیش نیاز اصلی موضوع حجم مبنا عملیاتی شده و با توسعه ابزارهای نوین مالی مشابه با استانداردهای بین المللی، ضریب نفوذ معاملات مبتنی بر تحلیل و سرمایه‌گذاری غیرمستقیم بیش از پیش افزایش می‌یابد.

فرشید زرین کیا، مدیرعامل مشاورسرمایه گذاری خط ارزش در گفت و گو با صدای بورس گفت: موضوع حذف دامنه نوسان در بورس اوراق بهادار همواره در سنوات گذشته محل بحث بوده است.

وی افزود: بی‌تردید مصوبان این موضوع در زمان تصویب آن استدلال‌هایی داشته‌اند که باتوجه به تعمیق بازارسرمایه در دهه‌های گذشته و افزایش ضریب نفوذ بازارسرمایه نیازمند بازبینی است.

زرین کیا عنوان کرد: طبیعتا افزایش تدریجی دامنه نوسان سبب تعمیق بازار و به طور مستقیم بر افزایش نقدشوندگی سهام تاثیرگذار خواهد بود؛‌ علاوه بر تاثیر مستقیم موضوع افزایش دامنه بر نقدشوندگی، افزایش توجه به مقوله بازارگردانی حرفه‌ای و کاهش پدیده صف نشینی و سفته بازی نشات گرفته از آن مواردی خواهد که با گذر زمان، تقویت و اصلاح خواهد شد.


  • بیشتر بخوانید:

حذف دامنه نوسان چه تاثیرات مثبتی برای بازار دارد؟


مدیرعامل مشاورسرمایه گذاری خط ارزش بیان کرد: از سمت دیگر به دلیل تعدد پارامترهای گوناگون و شوک‌های حادث شده در چندماه گذشته از جانب دولت و وزارت خانه‌های متبوع پیشنهاد می‌شود اقدامات لازم برای حذف تدریجی دامنه نوسان با در نظر گرفتن تاثیرات این رخدادها انجام شود.

وی تصریح کرد: در پایان امید است با افزایش تدریجی دامنه نوسان، پیش نیاز اصلی موضوع حجم مبنا نیز عملیاتی شده و با توسعه ابزارهای نوین مالی مشابه با استانداردهای بین المللی، ضریب نفوذ معاملات مبتنی بر تحلیل و سرمایه گذاری غیرمستقیم بیش از پیش افزایش می‌یابد.

کد خبر 450279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =