۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
بهترین و بدترین عادات غذایی !

این گزارش بهترین و بدترین عادات غذایی را به شما معرفی خواهد کرد که باید داشته باشید.

صدای بورس - مهراز حبیبی ؛ یک رژیم غذایی خوب متعادل و غنی می‌تواند با کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی و سکته به شما کمک کند زندگی سالمی داشته باشید. علاوه بر این، به شما کمک می‌کند در طول روز پرانرژی بمانید، خلق و خوی خود را تنظیم کنید و ظاهر خوبی داشته باشید.

واقعیت جالب اینکه، یک خواب خوب هم می‌تواند به اندازه غذای مغذی شگفت آور باشد اما یک واقعیت قدیمی‌تر می‌گوید که رژیم غذایی و خواب خوب دست به دست هم خواهند داد و از آنجایی که هر دوی این فرآیند زندگی به طور جدایی ناپذیری با یکدیگر مرتبط است، بدیهی است که اختلال در یکی عواقبی برای دیگری خواهد داشت. اگرچه بسیاری از ما معتقدیم که رژیم غذایی ما "سالم" است، اما لازم نیست که این رژیم برای خواب با کیفیت مناسب باشد. بنابراین، مهم است که مراقب آنچه می‌خورید، باشید. عادات غذایی عامل اصلی تعیین کننده برای تعیین کیفیت خواب یک فرد است. در اینجا چند باید و نباید برای یک استراحت شبانه خوب آورده شده است.

استفاده از غذاهای غنی از سروتونین

سروتونین برای سنتز ملاتونین، هورمونی که اساساً مسئول چرخه خواب سالم است، ضروری است. اگرچه مصرف سروتونین به چرخه خواب کمک می کند، اما مقدار زیاد آن ممکن است دوباره چرخه را مختل کند. به منظور خوردن مقدار مناسب سروتونین، غذاهایی مانند جو، آجیل، دانه‌ها و غیره مصرف کنید که همگی سرشار از تریپتوفان هستند. اسید آمینه‌ای که به تولید سروتونین کمک می کند.

فاصله سه ساعته

از آنجایی که خوردن انرژی می‌‎دهد، باید توجه داشت که بین شام و زمان خواب سه ساعت فاصله وجود دارد. حتی اگر برای همه متفاوت است، سه ساعت فاصله امنی است که برای همه مفید است.


بیشتر بخوانید:

قند خون خود را با این ادویه پایین بیاورید


یک شام متعادل

با وجود اینکه صبحانه مهم ترین وعده غذایی در روز است، شام مهم ترین وعده غذایی شب است، زیرا نزدیک‌ترین وعده غذایی به زمان خواب است. از جمله کربوهیدرات های فیبر بالا و پروتئین مهم است. غذاهایی مانند لوبیا، کلم، پیاز، برنج قهوه ای، کینوا و سبزیجات برشته را برای خوابی راحت امتحان کنید.

خوردن دسر نزدیک یا قبل از خواب می‌تواند منجر به افزایش یا کاهش سطح قند خون شود. از آنجایی که غذاهایی مانند بستنی، کلوچه‌ها و شکلات‌ها فیبر کم و قند بالایی دارد، می تواند منجر به وقفه در خواب شود.

افراط در غذای مورد علاقه خود در اواخر شب می‌تواند منجر به افزایش قند یا انرژی بیش از حد شود. توصیه می‌شود از زیاده‌روی در هر نوع غذایی خودداری کنید، اما غذاهای پرقند و پرچرب ممنوع است.

کافئین، شکر و الکل آخرین چیزهایی هستند که باید در ساعات قبل از خواب مصرف کنید. از آنجایی که کافئین از قبل به دلیل فعالیت فعال‌کننده‌اش شناخته شده است، باید درست قبل از خواب از مصرف آن اجتناب کرد. شکر انرژی فوری می‌‎دهد و الکل یک عامل کم آب کننده است که می‌تواند منجر به اختلال در الگوی خواب شود.

کد خبر 450268

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 0
    مفید بود ممنون