سرنوشت بلاتکلیف ۹۴۰ کارگر کیان تایر

مسئول کانون شوراهای جنوب غرب استان تهران گفت: کیان تایر حدود ۹۴۰ کارگر دارد که سر رسید قرارداد ۷۰۰ نفر به اتمام رسیده و کارخانه فعلاً تصمیمی به تمدید قرارداد آنها ندارد.

به گزارش صدای بورس، کارخانه لاستیک سازی کیان تایر به تولید تایرهای معدنی و دامپتراک کشور می پرداخت و تایرهای خاص و با اندازه‌های بزرگ و خاص را تولید می کرد اما چند سالی است به دلیل مشکلات مالی و مواد اولیه این واحد تولیدی با مشکلات زیادی روبه رو شده است و همین امر عاملی شده تا روند واگذاری این کارخانه انجام و به هیأت تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضاییه واگذار شود.

اما واگذاری این واحدتولیدی طی یک سال و نیم هم نتوانست مشکلات مالی آن را برطرف کند و متأسفانه در ۲۱ فروردین ماه به دلیل تأمین نقدینگی و مواد اولیه تصمیم به تعطیلی این واحد تولیدی گرفته شد.

علیرضا فتحی مسئول کانون شوراهای جنوب غرب استان تهران در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم می گوید: کیان تایر حدود ۹۴۰ کارگر دارد که سر رسید قرارداد ۷۰۰ نفر به اتمام رسیده و کارخانه فعلاً تصمیمی به تمدید قرارداد آنها ندارد.


بیشتر بخوانید: تایرهایی که مشتری نداشت


وی ضمن تشریح مشکلات بخش کارگری شهرستان از رییس قوه قضائیه درخواست کرد تا رسیدگی به مشکلات کیان تایر را مورد توجه ویژه قرار دهد.

فتحی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی سرنوشت کیان‌تایر نیز مانند شرکت هپکو اراک و یا هفت تپه شده است، افزود: خصوصی سازی های غیرمنطقی این واحد تولیدی را به سرنوشت بدی گرفتار کرده است.

به گزارش تسنیم، در سال ۱۳۵۴ شرکت بی. اف . گودریچ با واگذاری سهام به صورت خصوصی در آمد و نام آن در دیماه ۱۳۵۵ به شرکت تولیدی کیان تایر تغییر پیدا کرد. بعد از انقلاب اسلامی کارخانه تحت پوشش سازمان صنایع ملی ایران قرار گرفت و به فعالیت تولیدی خود ادامه داد. در سال ۱۳۸۲ از سوی دولت به بخش خصوصی واگذار شد اما به دلیل نحوه عملکرد کارفرمای خصوصی از همان ابتدای واگذاری با مشکلات جدی مواجه شد که در نهایت در سال ۸۷ از سوی وزارت صنایع وقت مسئولیت اداره کارخانه از کارفرمای جدید سلب و به هیات حمایت از صنایع واگذار شد.

بعد از آن به دلیل بروز مشکلاتی کارخانه به مدت ۱۰ ماه تعطیل شد و مدیر عامل وقت کیان تایر در خرداد ۱۳۸۸ اعلام کرد: کارخانه کیان تایر به دلیل مشکلات اقتصادی به مدت ده ماه تعطیل شده بود که امروز به همت وزارت صنایع و معادن مجدد راه‌اندازی شد. در آذر ماه ۹۹ بود که حکم ورشکستگی کارخانه صادر و کارخانه زیر نظر هیات ورشکستگی قوه قضاییه قرار گرفت .

کد خبر 450245

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =