۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳
چرا قیمت نفت افزایش یافت؟

قیمت نفت در دو روز گذشته به ۱۱۲ دلار رسید. به نظر می‌رسد کاهش جدی عرضه نفت روسیه ک تحریم‌های اروپایی تاثیر خود را بر قیمت نفت گذاشته است.

به گزارش صدای بورس، قیمت نفت در معاملات جهانی، امروز پس از مدت‌ها دوباره مرز ۱۱۰ دلار را رد کرد و به ۱۱۲ دلار رسید. بهای جهانی نفت، مدت‌ها بود که بین ۱۰۰ تا ۱۰۶ دلار مانده بود.

تحریم روسیه بر قیمت نفت اثر گذاشت؟

به نظر می‌رسد که پس از تحریم نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا، مسائل کمبود عرضه در جهان دوباره شدت گرفت.

حالا هم ایندین اویل به معامله‌گران خبر داد که نفت روسیه دیگر در فهرست خرید بزرگ‌ترین پالایشگاه هند نیست. این شرکت هندی یکی از مشتریان نسبتا بزرگ روسیه بود و در ماه می میلادی، شش میلیون بشکه نفت خریداری کرد.


بیشتر بخوانید: وعده پوتین به ادامه جنگ/ نفت بالای ۱۰۰ دلار ماند


البته، چین در همین وضعیت، تقاصای نفت از روسیه را افزایش داد. آن طور که رویترز می‌گوید، چین پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، علاقه بیشتری به خرید انرژی از این کشور نشان داده است.

این رسانه احتمال داده بود که روسیه هم مثل ایران، به مشتریان خود تخفیف نفتی می‌دهد.

پوتین هنوز نه تخفیف نفتی و نه فروش بیشتر نفت به چین را تایید نکرده است. اما رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که روسیه برای نفت و گاز خود مشتریان جدیدی پیدا می‌کند.

این در حالی است که شرکت‌های بازرگانی بزرگ مانند ویتول و ترافیگورا می‌خواهند خرید نفت روسیه را تا ۱۵ ماه مه کاهش دهند تا درگیر مشکلات تحریم نشوند.

به گزارش تجارت نیوز، برخی تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند قطع ناگهانی خرید انرژی روسیه، رشد اقتصادی آلمان در سال ۲۰۲۲ را ۱.۹ درصد کاهش می‌دهد. اگر این روند ادامه یابد هم در سال ۲۰۲۳ نیز بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا معادل ۲.۲ درصد کوچک‌ می‌شود.

آژانس بین‌المللی روسیه پیش‌بینی کرده که بعد از ماه می، تاثیر کامل تحریم‌های روسیه پدیدار می‌شود.

کد خبر 450231

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =