۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳
وضعیت کنور چطور است؟

کنور با یک کندل جمع آوری شده مواجه شده و با حمایت های قوی و مناسب که باید دید می تواند این حمایت را حفظ کند؟

صدای بورس- وحید بلالی؛ کنور یا همان توسعه معدنی و صنعتی صبانور یکی از نمادهای گروه کانه های فلزی است، این شرکت وضعیت بنیادی مناسبی دارد. این شرکت دو محصول کنسانتره و گندله را در بازار به فروش می رساند، اما نامه ای مبنی بر عوارض صادراتی منتشر شده که این شرکت به تاثیر آن در محصولات خود پرداخت. در شفاف سازی کنور آمده است: «به استناد ماده ۲ مکرر ۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان به اطلاع می‌رساند پیرو اخبار منتشر شده در پایگاه خبری وزارت صمت مبنی بر اطلاعیه منتشره مبنی بر وضع عوارض صادرات به استحضار می رساند به استحضار سهامداران محترم و سازمان بورس اوراق بهادار می رساند این شرکت در سال گذشته مجوز صادرات محصول گندله به مقدار ۵۵ هزار تن را اخذ که هم اکنون میزان ذکر شده، حمل و در انبار بندر امام خمینی (ره) موجود است. لذا صادرات محصول مذکور مطابق مزایده برگزار شده در پایان سال حداکثر تا پایان ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۱ محقق خواهد شد. بنا براین نامه شماره ۶۰/۲۶۹۷۶ مورخ ۱۴۰۱/۰۱/۲۰ و نامه معاون معادن و فرآوری مواد و پیرو آن نامه شماره ۶۰/۲۸۷۱۹ مورخ ۱۴۰۱/۰۱/۲۲ مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت محترم صنعت، معدن و تجارت مشمول محموله مذکور می باشد. (عوارض صادراتی ۱۴ درصد می باشد) همچنین به استحضار می رساند با توجه به شرایط فعلی بازار محصولات زنجیره فولاد و معاملات در بورس کالا، فزونی عرضه محصول گندله آهن نسبت به تقاضای آن مشهود است. این شرکت با توجه به بررسی قیمتهای داخلی و صادراتی، ضریب نقدینگی و سرمایه در گردش، عوارض های صادراتی اعلامی و... مجاب به تصمیم گیری در ادامه صادرات محصول گندله آهن در ادامه سال نیز می باشد. به هر حال در هر مقطع این شرکت تمام توان و تلاش خود را جهت رعایت صرفه و صلاح اقتصادی سهامداران محترم معطوف خواهد نمود.»

اما این نامه تاثیر منفی در قیمت این شرکت در هفته اخیر داشت ولی در روز چهارشنبه گذشته بسیاری از تقاضاها به سمت بالا جمع آوری شد.

Chart کنور, MN1, 2022.04.14 18:36 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

کنور اما نماد خوبی است که از سقف تاریخی ریزش بورس در مرداد ماه بیش از ۶۶ درصد مثبت فاصله و بازدهی داشته و این نشان می دهد نمادهای خوب و با بازارگردان خوب می توانند به خوبی سودده باشند.

Chart کنور, W1, 2022.04.14 18:37 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

کنور بعد از نامه عوارض صادراتی منفی شد، در چهارشنبه هفته گذشته تقاضاها به سمت بالا جمع آوری شد اما کنور در تایم فریم هفتگی در نقطه حساسی قرار گرفته و باید دید واکنش کنور به حمایت روز چهارشنبه این نماد چیست؟

Chart کنور, D1, 2022.04.14 18:38 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

کنور با یک کندل جمع آوری شده مواجه شده و با حمایت های قوی و مناسب که باید دید می تواند این حمایت را حفظ کند؟

کد خبر 450210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =