۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳
حفارس همچنان در صف خرید می تازد

حفارس در ماه های اخیر فاصله با سقف تاریخی به ۲۵ درصد رسیده است، یعنی  فاصله حفارس با سقف تاریخی از نماد فولاد که وضعیت بنیادی بسیار بهتری دارد کمتر است.

صدای بورس- وحید بلالی؛ حمل و نقل بین المللی فارس یا همان نماد حفارس یکی از نمادهای گروه حمل و نقلی است، این نماد به علت تحریم ها وضعیت خوبی نداشته اما با آزادسازی این تحریم ها به ویژه در بخش بین الملل می تواند وضعیت این شرکت را متحول کند. البته این تحول می تواند در قراردادهای جدید این شرکت یا به روزرسانی ماشین و دستگاه ها باشد.

این شرکت از چهار روش اصلی حمل آرد، تخلیه بارگیری و انبارداری، سایرقراردادها و حمل گندم توانسته ۷۴۹ میلیاردتومان درآمد کسب کند، درآمد سال قبل این نماد از مجموعه خدمات ۵۱۸ میلیارد تومان بوده که شاهد افزایش ۴۵ درصدی این نماد نسبت به سال قبل هستیم.

اما وضعیت سودسازی این شرکت همچنان خوب نیست و EPS این شرکت منفی ۱۷۳ ریال است ، البته منفی بودن EPS و PبرE در نمادهای این گروه چیز جدیدی نیست و نسبت PبرE این گروه نیز منفی است، حفارس اما برای چشم انداز مثبت با اقبال سهامداران مواجه شده است.

تحلیل تکنیکال
حفارس از سهم هایی است که حرف و حدیث زیادی را به پا کرده و بسیاری از فعالان بازار رشد شارپ این گونه را به علت بازارگردانی خوب و نه وضعیت خوب این نماد دانسته اند، اما تجربه ثابت کرده سهامدارانی که بیش از ۲ درصد سهامداران عمده حقیقی دارند توانایی رشد و ریزش شارپ را همیشه دارند زیرا حقیقی های عمده به سهم جهت می دهند، البته سهم های زیادی نیز در بازار سرمایه وجود دارد که سهامدار عمده بالای ۷۰ درصد حقوقی بوده و از سهم حمایت مناسب کرده است.

Chart حفارس, MN1, 2022.04.14 18:03 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

حفارس طبق تصویر بالا بیش از ۶ ماه است که وضعیت پرتقاضا را دیده است، این سهم از سقف تاریخی خود بیش از ۷۰ درصد ریزش کرده بوده اما در ماه های اخیر فاصله با سقف تاریخی به ۲۵ درصد رسیده است، یعنی فاصله حفارس با سقف تاریخی از نماد فولاد که وضعیت بنیادی بسیار بهتری دارد کمتر است و این نشان از قدرت بازارگردانی دارد که متاسفانه در بسیاری از نمادهای ارزنده و بنیادی بازارگردان مناسب دیده نمی شود.

Chart حفارس, W1, 2022.04.14 18:04 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

حفارس بعد از نوسان ۳ هفته ای حال با یک کندل پرقدرت تمام سفارشات به سمت بالا را جمع کرده است.

Chart حفارس, D1, 2022.04.14 18:05 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

مهمترین مقاومت در تایم فریم ، روزانه، هفتگی و حتی ماهانه در شرایط فعلی نقطه ۸۹۲ تومان است.

۵۷ درصد از سهامداران عمده حفارس حقوقی و ۵ درصد از سهامداران عمده این نماد حقیقی هستند، جزئیات معاملات حقیقی و حقوقی در روز چهارشنبه گذشته عبارت است از:

در محدوده منفی
خرید حقیقی: ۳۵ هزار سهم
سرانه: ۶ میلیون تومان
فروش حقیقی: ۳۵ هزار سهم
سرانه: ۵ میلیون تومان

در محدوده مثبت
خرید حقیقی: ۱۳.۵ میلیون سهم
سرانه: ۵۳ میلیون تومان
فروش حقیقی: ۱۳.۵ میلیون سهم
سرانه: ۲۳ میلیون تومان
خرید حقوقی: ۲۰۰ هزار سهم
فروش حقوقی: ۲۰۰ هزار سهم

در صف خرید
خرید حقیقی: ۲۴.۶ میلیون سهم
سرانه: ۱۰۱ میلیون تومان
فروش حقیقی: ۲۴.۴ میلیون سهم
سرانه: ۱۱۶ میلیون تومان
فروش حقوقی: ۲۰۰ هزار سهم

معاملات بزرگ حقیقی ها در روز چهارشنبه

مجموع خرید
حجم: ۲۸.۴ میلیون سهم
ارزش: ۲۴.۶ میلیارد تومان

مجموع فروش
حجم: ۲۳ میلیون سهم
ارزش: ۲۰ میلیارد تومان

مجموع خرید حقیقی ها بیش از فروش بوده است، اگر این روند ادامه داشته باشد باز هم می توان انتظار داشت حفارس برای فتح قله تاریخی یک استارت مناسبی را بزند.

کد خبر 450209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =