۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۳
طلا و سکه از صعود بیشتر بازماندند

با کاهش قیمت طلای جهانی، قیمت انواع سکه در بازار داخلی به همراه طلای ۱۸ عیار طی معاملات امروز با کاهش همراه شد.

به گزارش صدای بورس، قیمت طلا، امروز چهارشنبه، پس از افزایش یک درصدی ثابت بود زیرا بازدهی خزانه‌داری پس از اینکه داده‌های تورم ایالات متحده و نگرانی‌ها در مورد مناقشه اوکراین از پیشنهادهای امن حمایت کرد، کاهش یافت.

هر اونس طلا پس از رسیدن به اوج نزدیک به یک ماهه(۱۹۷۸ دلار و ۲۱ سنت) روز سه‌شنبه، در ساعت ۷ صبح به وقت شرقی با افزایش ۳.۹ درصدی به ۱۹۷۰ دلار و ۱۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز با ۰.۲۰ درصد افزایش به ۱۹۷۱ دلار و ۱۰ سنت رسید.

بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده کاهش یافت و بازدهی خزانه داری ۱۰ ساله در مسیر اولین کاهش خود قرار گرفت. قیمت‌های مصرف‌کننده ماهانه ایالات‌متحده در ماه مارس به بیشترین میزان در ۱۶ و نیم سال گذشته افزایش یافت زیرا جنگ روسیه و اوکراین قیمت سوخت را به بالاترین حد خود رساند و این موضوع را برای افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در ماه آینده تقویت کرد.

در حالی که طلا به عنوان محافظ در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود، نرخ بهره و بازده بالاتر ایالات‌متحده هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد. شاخص دلار آمریکا با محدود کردن رشد طلا، نزدیک به بالاترین حد خود در ماه می ۲۰۲۰ در نوسان بود و باعث شد طلا برای دیگر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد.


بیشتر بخوانید: وقت سرمایه گذاری در بازار سکه رسیده است؟


به نقل از رویترز، دارایی‌های بزرگ‌ترین صندوق قابل معامله با پشتوانه طلا در جهان ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۰۹۳.۱۰ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با بهای ۲۵.۳۶ دلار در هر اونس ثابت شد و پلاتین با ۰.۳ درصد افزایش به ۹۶۸.۱۷ دلار و پالادیوم ۱.۱ درصد افزایش یافت و به ۲۳۵۰ دلار و ۶۸ سنت رسید.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲۴ فروردین تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۷ هزار و ۸۴۵ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را کماکان ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرد.

صرافی‌ها بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۵ هزار و ۱۰۵ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۸۵۵ تومان خریداری می‌کنند.

‌قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی نیز ۴۵۵۸ تومان اعلام شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌ها بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۱۹۰ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۷ هزار و ۹۰۹ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۳ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۳۱۷ هزار ۶۹۱ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، هفت میلیون و ۳۸۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۵۸۰ هزار تومان است.

کد خبر 450165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =