مشکل تامین آرد، روغن و شکر در برخی صنایع

رئیس اتحادیه تولید کنندگان نان‌های صنعتی از کمبود نسبی آرد، روغن و شکر خبر داد و گفت: در مواردی به این صنعت روغن سویا ارائه شده که اصلا استفاده از آن در تولید نان صنعتی ممنوع است و باعث بدبو شدن نان می‌شود.

به گزارش صدای بورس، محسن لزومیان درباره صادرات نان‌های صنعتی گفت: به دلیل استفاده از آرد یارانه‌ای صادرات این محصول ممنوع است، اما در صورت آزاد شدن نرخ آرد این ظرفیت وجود دارد. البته با توجه به ماندگاری پایین نان، صادرات آن به کشورهای همسایه مثل عراق، افغانستان و غیره ممکن است.

گمانه‌زنی‌ها درباره آزادسازی نان صنعتی

وی با بیان اینکه شنیده‌ها حاکی از احتمال آزادسازی قیمت آرد نان صنعتی است، اظهار کرد: آزادسازی قیمت آرد فقط برای نان صنعتی هم به این صنعت صدمه می‌زند. چرا که در صورت گرانی نان صنعتی، خرید مردم کم می‌شود و همه دوباره به نان سنتی روی می‌آورند. ما معتقدیم اگر قرار بر آزادسازی است، برای همه انواع نان باید آزاد شود.


بیشتر بخوانید: پرداخت یارانه نان از ابتدای تابستان


لزومیان با بیان اینکه تک نرخی شدن ارز جلوی سوء استفاده‌ها را می‌گیرد و منجر به رقابت بین انواع تولیدکنندگان می‌شود، گفت: در حال حاضر فقط آرد به قیمت دولتی است، اما هزینه‌های بسته بندی، حقوق و دستمزد و غیره افزایش داشته است. ۵۵ درصد قیمت مصرف‌کننده این محصول نیز مربوط به قیمت بسته بندی، حمل و نقل و غیره است. بنابراین تولید کنندگان هم مجبور به به روز کردن قیمت‌ها هستند. البته میزان افزایش قیمت در کارخانه‌های با تولید انبوه کمتر است.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان نان‌های صنعتی همچنین از کمبود نسبی آرد، روغن و شکر خبر داد و گفت: در مواردی به این صنعت روغن سویا ارائه شده که اصلا استفاده از آن در تولید نان صنعتی ممنوع است.

به گزارش ایسنا، گفتنی است اواخر سال گذشته صنایع کنسروسازی و صنایع بیسکوئیت، شیرینی و شکلات نیز از مشکل تامین روغن خبر داده بودند.

کد خبر 450164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =