اوپک ۵۷ هزار بشکه در روز تولید خود را افزایش داد

کشورهای عضو اوپک روی هم رفته ۲۸.۵۶ میلیون بشکه در روز نفت در ماه مارس تولید کرده‌اند که تنها ۵۷ هزار بشکه در روز بیشتر از ماه قبل‌ بوده است.

به گزارش صدای بورس، افزایش تولید نفت اوپک در ماه مارس تنها ۵۷ هزار بشکه در روز بیشتر از ماه قبل‌از آن بوده است. کشورهای آفریقایی عضو اوپک برای تولید بیشتر نفت خام با مشکل مواجه هستند که تا حدی افزایش تولید اعضای خاورمیانه این گروه را کم‌رنگ می‌کند.

طبق گزارش ماهانه اوپک از بازار نفت، تمام ۱۳ عضو این گروه از جمله لیبی، ایران و ونزوئلا که از قرارداد اوپک پلاس معاف شده‌اند، ۲۸.۵۶ میلیون بشکه در روز نفت در ماه مارس تولید کرده‌اند که تنها ۵۷ هزار بشکه در روز نسبت‌به ماه فوریه افزایش دارد.

تولید نفت بیشتر در سه تولیدکننده عرب حاشیه خلیج‌فارس یعنی عربستان، کویت و امارات افزایش‌یافته و تولید لیبی، نیجریه و کنگو پایین آمده‌است.


بیشتر بخوانید: ایران قیمت رسمی فروش نفت برای آسیایی‌ها را افزایش داد؟


عربستان‌سعودی تولید خود را ۵۴ هزار بشکه در روز در ماه مارس افزایش داده و به ۱۰.۲۶۲ میلیون بشکه رسانده‌است، این در حالی است که سهمیه عربستان برای تولید در این ماه طبق قرارداد اوپک پلاس برابر با ۱۰.۳۳۱ میلیون بشکه در روز است. تولید امارات ۲۳ هزار بشکه در روز افزایش‌یافته و به ۲.۹۸۳ میلیون بشکه رسیده‌است. سهمیه این کشور طبق قرارداد اوپک پلاس برابر با ۲.۹۷۶ میلیون بشکه در روز است. کویت هم تولید خود را ۲۵ هزار بشکه در روز بالا برده و به ۲.۶۳۹ میلیون بشکه رسید رسانده‌است که کاملاً مطابق با سهمیه آن طبق قرارداد اوپک پلاس است.

درحالی‌که تولیدکنندگان حاشیه خلیج‌فارس کم‌وبیش به سهمیه‌های خود پایبند بوده‌اند، تولیدکنندگان آفریقایی مثل نیجریه، کنگو و آنگولا با کاهش تولید مواجه هستند. تولید نیجریه ۲۴ هزار بشکه در روز پایین آمده و به ۱.۳۵۴ میلیون بشکه رسیده‌است. درحالی‌که طبق سهمیه اوپک پلاس می‌تواند ۱.۷۱۸ میلیون بشکه در روز تولید کند.

به گزارش تسنیم، اوپک رشد عرضه نفت تولیدکنندگان غیراوپک را در سال جاری میلادی ۳۰۰ هزار بشکه در روز پایین آورده و ۲.۷ میلیون بشکه در روز اعلام کرده‌است که بیشتر مربوط می‌شود به کاهش ۵۳۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه روسیه. اوپک همچنین پیش‌بینی خود از رشد تولید نفت خام آمریکا را ۲۶۰ هزار بشکه در روز بالا برده‌است.

کد خبر 450154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =