خبرهای خوبی برای سیمان شرق در راه است

پیش بینی می‌شود که شرکت سیمان سفید شرق در سال ۱۴۰۱ در فرابورس عرضه اولیه شود که خبر خوبی برای سیمان شرق محسوب می‌شود و حدود ۸۰ تا ۹۰ میلیارد تومان از فروش سرمایه گذاری سود برای شرکت خواهد داشت. همچنین ارزش برآوردی شرکت سیمان سفید ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیارد تومان است.

مهدی رسولی، تحلیلگر شرکت مشاورسرمایه گذاری فاینتک در گفت و گو با صدای بورس گفت: شرکت سیمان شرق با سرمایه حدود ۲۶۵ میلیارد تومان و ارزش بازار حدود ۲۲۰۰ میلیارد تومان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر است.

وی افزود: ظرفیت اسمی سیمان خاکستری این شرکت ۲ میلیون تن در سال است که حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد ظرفیت اسمی تولید می‌کند. هم چنین شرکت، سرمایه گذاری هایی در حوزه صنعت سیمان و زغال سنگ به بهای تمام شده ۱۳۵ میلیارد تومان انجام داده است که ارزش افزوده بالایی برای شرکت داشته است، مهم ترین زیرمجموعه سیمان شرق، شرکت سیمان سفید شرق با ظرفیت اسمی ۳۰۰ هزار تن سیمان سفید در سال است که در سال منتهی به مرداد ۱۴۰۰ حدود ۷۷ میلیارد تومان سود خالص داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد رشد داشته است .

رسولی بیان کرد: پیش بینی می‌شود که شرکت سیمان سفید شرق در سال ۱۴۰۱ در فرابورس عرضه اولیه شود که خبر خوبی برای سیمان شرق محسوب می‌شود و حدود ۸۰ الی ۹۰ میلیارد تومان از فروش سرمایه گذاری سود برای شرکت خواهد داشت.


بیشتر بخوانید:


تحلیلگر مشاورسرمایه گذاری فاینتک تصریح کرد: شرکت در ۳ ماهه ابتدایی سال منتهی به شهریور ۱۴۰۱ حدود ۷۸ میلیارد تومان سود خالص داشته است که انتظار می‌رود با توجه به افزایش نرخ های سیمان در بورس کالا و رشد مقدار فروش در ۶ ماهه ابتدایی سال نسبت به ۶ ماهه دوم، سود خالص شرکت سیمان شرق حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیارد برای سال منتهی به شهریور ۱۴۰۱ بدون در نظر گرفتن فروش عرضه اولیه باشد.

وی افزود: باتوجه به توضیحات فوق P/E آتی شرکت زیر ۵ بوده است و در صورت عرضه اولیه شرکت سیمان سفید شرق سال ۱۴۰۱ سال خوبی برای سیمان شرق خواهد بود.

کد خبر 450138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =