نماد پرحاشیه به بازار پایه رفت/ سهامداران متضرر بخوانند

نماد خبرساز آکنتور از بورس تهران به بازار پایه انتقال یافت.

به گزارش صدای بورس، نماد خبرساز آکنتور از بورس تهران به بازار پایه انتقال یافت.

کنتورسازی ایران با نماد «آکنتور» ۷ اسفند ۱۳۸۱ با قیمت ۸۳۰۰ ریال در بورس تهران عرضه شد. این نماد در ۱۳ شهریور ۹۵ با قیمت ۴۶۵۶۷ ریال بسته شد.

دلیل اصلی توقف این نماد مربوط به افزایش سرمایه بود. در اسفند ۹۴ سایت کدال اطلاعیه‌ای درباره نماد آکنتور منتشر کرد مبنی بر اینکه افزایش سرمایه ۱۲۵ درصدی آکنتور تصویب شده و خیلی زود قیمت هر سهم این نماد از ۲۱۰۰ تومان در۱۲ دی همان سال به ۷۱۰۰ تومان در اواخر اسفند رسید.

کمی بعدتر در سال ۹۵ ارزش سهم آکنتور به بیش از ۸ هزار تومان رسید، اما کمی بعد روند نزولی این سهم آغاز شد و ارزش هر سهم آن به نصف هم رسید تا اینکه در شهریور ۹۵ سازمان بورس به دلیل ابهام در ارائه اطلاعات مربوط به صورت‌های مالی حسابرسی شده، این نماد را متوقف کرد.

بر اساس اطلاعات فرابورس، این اولین بار نیست که شرکتی از بورس تهران به بازار پایه منتقل می‌شود. پیش از این دو شرکت ماشین سازی نیرو محرکه با نماد «تمحرکه» و شرکت نساجی بروجرد با نماد «نبروج» در سال ۱۳۹۹ از بورس تهران به بازار پایه منتقل شده بودند. همچنین در سال ۹۸ نیز دو شرکت با نام‌های پتروشیمی آبادان با نماد «شپترو» و سخت آژند با نماد «ثاژن» از بورس تهران به بازار پایه منتقل شدند.

کد خبر 450108

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • افزایش قیمت ماده اولیه نخ

    افزایش قیمت ماده اولیه نخ

    رئیس انجمن صنایع نساجی ایران از افزایش قیمت یکی از مهمترین مواد اولیه مورد نیاز تولید الیاف و نخ به دلیل عرضه تلفیقی چیپس پلی استر وارداتی همزمان با چیپس داخلی خبر داده و خواستار عرضه جداگانه این دو محصول و همچنین افزایش عرضه نوع داخلی چیپس پلی استر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =