پیش بینی بازار چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱

پیش بینی بازار چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ را بخوانید.

به گزارش صدای بورس، بورس تهران چهارمین روز هفته جاری را تحت تاثیر اخبار و حواشی منفی منتشره در رابطه با وضع عوارض صادراتی بر روی محصولات فولادی، فلزی، معدنی و ... و همچنین شروط سازمان خصوصی‌سازی برای واگذاری دو خودروساز بزرگ بازار، منفی و با فشار عرضه آغاز کرد.

با گذر از دقایق ابتدایی، هیجان ایجاد شده در روند معاملات سبب شد تا تقریبا بیشتر خریداران زمین بازی را ترک کنند و باری دیگر فروشندگان زمام‌دار اوضاع شوند. به این ترتیب و در پایان یک روز تلخ شاخص کل با سقوط بیش از ۳۳ هزار واحدی در رقم یک میلیون ۴۴۵ هزار واحد به کار خود پایان داد. اما در نماگر هم‌وزن اوضاع کمی بهتر بود و این شاخص با کاهش دمای ۱.۷ واحدی در ابتدای کانال ۳۸۰ هزار واحدی قرار گرفت.

به نظر می‌رسد بازار سرمایه مجددا پاسوز تصمیمات دولت شده است. آن هم درست در زمانی که شاهد تعادل نسبی و گردش پول بین صنایع بودیم. مگر می‌شود از یکسو شعار اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داد و از آن طرف شرایط را به بهانه‌های مختلفی برای تولید سخت کرد؟

فارغ از دلایل مطرح شده درخصوص فشار عرضه روز گذشته، به یک نکته مهم باید توجه داشت و آن هم اینکه بازار در کوتاه‌مدت بازدهی خوبی را ثبت کرده بود و به دنبال بهانه‌ای برای اصلاح بود. به نظر این بهانه هم جفت و جور شد تا شاهد یک دوره اصلاح قیمت و دست به دست شدن سهام باشیم.

به لحاظ تکنیکی، شاخص کل در آخرین گام افزایشی مقاومت ۱.۴ میلیون واحد را در هم شکست. بنابراین هر عقب‌گردی در بازار، نقش پولبک به سطح شکسته شده را خواهد داشت. فراموش نکنیم که با دلار ۲۸ هزار تومانی، کماکان بازار سرمایه یکی از ارزنده‌ترین بازارها (در مقطع فعلی) است.

برای امروز، با توجه به موارد مطروحه در بالا و همچنین تراز منفی حقیقی‌ها انتظار تداوم روند کاهشی خواهیم داشت. البته با توجه به اصلاح سنگین شاخص در روز گذشته به نظر می‌رسد با جمع شدن صفوف فروش علی‌الخصوص در نمادهای مورد توجه شاهد معاملاتی روان اما در بازه منفی باشیم.

منبع: کارگزاری بورس بیمه ایران

کد خبر 450085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =