تجارت ۵.۶ میلیارد دلاری ایران با اوراسیا در سال گذشته

لطیفی گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۳ میلیون و ۱۲۷ هزار تن کالا به ارزش پنج میلیارد و ۶۴۳ میلیون دلار بین ایران و اعضای اتحادیه اقتصادی - گمرکی اوراسیا تبادل شد.

به گزارش صدای بورس، رو ح اله لطیفی گفت: در سال ۱۴۰۰ تجارت ایران و اعضای اتحادیه اقتصادی - گمرکی اوراسیا رشد ۵۱ درصدی در وزن و ۶۶ درصدی در ارزش داشته است.

به گفته سخنگوی گمرک، در سال ۱۴۰۰ واردات ایران از اعضای اتحادیه اقتصادی-گمرکی اوراسیا، ۱۰ میلیون و ۳۵۶ هزار و ۸۹۰ تن به ارزش چهار میلیارد و ۴۷۲ میلیون و ۴۶۶ هزار و ۴۸۰ دلار بود که با رشد ۷۳ درصدی در وزن و ۹۰ درصدی در ارزش همراه بوده است.

روسیه با فروش ۹ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۱۵۱ تن کالا به ارزش چهار میلیارد و ۵۳ میلیون و ۸۵۴ هزار و ۲۰۹ دلار، ۸۸ درصدِوزن و ۹۱ درصدِ ارزش واردات از اوراسیا را به خود اختصاص داده که واردات این کشور به ایران نسبت به مدت مشابه ۷۴ درصد در وزن و ۹۲ درصد در ارزش افزایش یافته است که بیشتر آن کالای اساسی، روغن و نهاده‌های دامی است.


بیشتر بخوانید: یک خطر دلاری برای صادرات ایران


سخنگوی گمرک می گوید: قزاقستان با یک میلیون و ۲۴۰ هزار و ۴۸ دلار به ارزش ۳۷۹ میلیون و ۲۷۱ هزار و ۴۸ دلار با رشد ۶۷ درصدی در وزن و ۸۸ درصدی در ارزش، دومین مبدا خرید ایران از اوراسیا است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بلاروس با فروش ۹ هزار و ۲۸۰ تن کالا به ارزش ۲۸ میلیون و ۶۰۵ هزار و ۵۵۳ دلار و کاهش ۲۸ و هشت درصدی در وزن و ارزش سومین مبدا تامین کالای کشورمان در اتحادیه اوراسیا است، ارمنستان چهارمین مبدا خرید کشورمان از اوراسیا، با چهار هزار و ۴۷۵ تن کالا به ارزش ۹ میلیون و ۷۱ هزار و ۸۲۵ دلار بود که ۲۹ درصد در وزن کاهش و ۲۴ درصد در ارزش واردات رشد داشته است و نهایتا قرقیزستان پنجمین مبدا فروش کالا به ایران در این اتحادیه با ۹۳۵ تن کالا به ارزش یک میلیون و ۶۶۳ هزار و ۸۴۵ دلار با کاهش ۵۷ و ۳۵ درصدی در وزن و ارزش بوده است.

کد خبر 449832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =