لیدر بازار سرمایه را بشناسید

روند معاملات برای روز آتی و در صنایع بزرگ متعادل پیش‌بینی می‌شود و انتظار می‌رود برخی از صنایع کوچک معاملات پرتقاضاتری را دنبال کنند.

صدای بورس - مژده ابراهیمی؛ به طور کلی در طی چند هفته اخیر شاهد ایفای نقش لیدری از سوی گروه خودرویی بوده‌ایم. در این گروه رشد خوب نمادها و به‌ویژه ایران خودرو و سایپا را شاهد بودیم. باتوجه به افزایش تقاضا در نیمه دوم بازار امروز و همچنین تحولات مربوط به جنگ روسیه و اوکراین و تاثیر آن بر قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی، در کنار اخبار مربوط به مذاکرات روند معاملات برای روز آتی و در صنایع بزرگ متعادل پیش‌بینی می‌شود و انتظار می‌رود در ادامه شاهد رشد مجدد تقاضا در این صنایع باشیم، اما همچنان انتظار می‌رود که برخی از صنایع کوچک معاملات پرتقاضاتری را دنبال کنند.

حسن حکیمیان، مدیر تحلیل و سرمایه‌گذاری شرکت سبدگردان کارا در گفت و گو با صدای بورس گفت: بورس اوراق بهادار تهران اولین روز کاری هفته را تحت تاثیر آخرین روز معاملاتی هفته گذشته با فشار بیشتر عرضه در اغلب گروه‌ها به خصوص صنایع بزرگ آغاز کرد، اما در ادامه و در نیمه دوم بازار از فشار عرضه‌ها کاسته شد و شاهد تقاضای بیشتری در بازار بودیم.

وی افزود: شاخص کل بورس در روز شنبه با کاهش ۰.۳۵ درصدی به زیر کانال ۱.۴۵۸ میلیون واحدی رسید و این در حالی بود که شاخص هم‌وزن با ۷۲۹ واحد افزایش، بازدهی مثبت ۰.۱۹ درصدی را به ثبت رساند که نشان‌دهنده تقاضای بیشتر در سهام با ارزش کوچک‌تر بازار است.

حکیمیان عنوان کرد: به طور کلی در چند هفته اخیر شاهد ایفای نقش لیدری بازار از سوی گروه خودرویی بوده‌ایم. در این گروه رشد خوب نمادها و به ویژه برخی نمادهای آن که با خبر واگذاری سهام زیرمجموعه همراه بوده‌اند را شاهد بودیم.


  • بیشتر بخوانید:

محرک اصلی بازار سرمایه در نیمه اول سال مشخص شد


مدیر تحلیل و سرمایه گذاری شرکت سبدگردان کارا تصریح کرد: شاخص کل بورس تهران در آخرین روز کاری هفته گذشته و امروز کمی عقب‌نشینی کرد که این موضوع با توجه به رشد پر قدرت روزهای قبل و همین‌طور بحث‌های روانی و رفتاری در بازار، کاملا طبیعی به نظر می‌رسد.

به گفته وی باتوجه به کاهش ابهامات و ریسک‌های بازار در مدت اخیر، وضعیت بنیادی مناسب شرکت‌ها در بسیاری از صنایع و همچنین بررسی روند کلی برخی پارامترها در بازار مانند ارزش معاملات سهام، خالص ارزش خرید اشخاص حقیقی و ارزش صف‌های خرید و فروش، همچنان روند کلی بازار مثبت ارزیابی می شود.

این کارشناس بازارسرمایه اظهار داشت: از طرفی باتوجه به افزایش تقاضا در نیمه دوم بازار امروز و همچنین تحولات مربوط به جنگ روسیه و اوکراین و تاثیر آن بر قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی و همچنین اخبار مربوط به مذاکرات، روند معاملات برای روز آتی و در صنایع بزرگ متعادل پیش بینی می شود و انتظار می رود در ادامه شاهد رشد مجدد تقاضا در این صنایع باشیم، اما همچنان انتظار می‌رود که برخی از صنایع کوچک معاملات پرتقاضاتری را دنبال کنند.

کد خبر 449818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    4 4
    خودرو کجا رشد داشته مسخره کردی خودرو نسبت به بقیه خودرویی ها رشدی نکرده که وقتی خودرویی ها صف خرید بودن خودرو بزور نیم درصد مثبت میشد
    • حمید IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      5 1
      داره میگه گروه خودرویی نه خودرو. خگستر ۷۰ درصد رشد داشته
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      0 1
      خگستر هم ۷۰درصد سود نداشته ۴۰ضرر بودم الان تو۱۷درصده
  • اف IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    3 2
    سهام وبملت. فولاد. شپنا وخگستر وپارسان وفارس ازبهترینها ومطمینتریهای بازاره برای سوددهی حتی دراوج تحریمها
  • امیر IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    0 0
    سهم رشد نکرده و بنیادی زیاد هست مثل زکوثر که کمتر از قیمت عرض اولیه هست و یکماه سنگین می‌خرن و سهام دار رو خسته کردن سهم خشک شده و یهو پرواز میکنه قبل از اینکه بشه خریدش
  • غارت شده بورسی IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    3 0
    باسلام . سهام وساپا را باقیمت ۲۵۸۰ تومان دوسال پیش خریداری کردیم .بورس باز هم نبودیم . اعتقاد و اعتماد کار دستمان داد در سال ۹۹ وارد بورس شدیم دولت وعده صیانت از سرمایه ملت می داد به ملت اطمینان خاطر و وعده سود بیشتر میداد و از ملت تقاضا کردند با تمام توان و قدرت مالی وارد بورس شوند طلای زن و بچه و ملک فروخته وارد بورس شدم. در سهام وساپا ۷۵ درصد و در سهام شستا ۵۵ درصد و در سهام بزاگرس ۷۵ درصد و در سهام شگویا ۵۰ درصد و در سهام پالایش یکم ۲۶ درصد و در سایر سهام ۶۰ درصد از اصل پولم از بین رفته و غارت شده اعیال وار هم هستیم و سرمایه ای هم نداریم شغلی را برپا کنیم چندین بار طی تماس تلفنی به سازمان بورس هم اعلام کرده ایم و در سفر ریاست محترم جمهوری به استان قم به محضر ریاست محترم جمهور هم اعلام شکایت کردیم و شماره پیگیری هم داده اند شماره پیگیری ریاست جمهوری ۸۶۸۷۲۳۰۷ میباشد . متاسفانه هیچ جوابی نداده اند خواهشمند است بعد از دو سال حداقل اصل پولمان را به حسابمان واریز و یا به ازای ضرر مان سهام بورسی بدهید سود هم نخواستیم . ما سابقه بورسی نداشتیم به نظام اعتماد کردیم
    • IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      0 0
      چه چیزها ما هم طبق سخنان رئیس جمهور وقت گول خوردیم ووارد شدیم وضررکردیم ولی بورس معامله هست این اشتباه مابود که طمع کردیم و ناآگاهانه وارد شدیم چرا باید بیان تاوان اشتباه مارو بدن وپول مارو برگردونن ؟🤔 مگه یکی دونفر هستیم درضمن چه ربطی به نظام داره ؟ اون دولت وقت بود که گولمون زد همونی که می گفتن باروحانی تا ۱۴۰۰ بقیه هم سوت وکف می زدن وقتی با برنده شدن توانتخابات یه عده ریختن توخیابون ومی رقصیدن همون که ۴ سال قبلش رودیدن اما باز بهش رای دادن وهمه روبیچاره کردن نظام دستمون روباز گذاشته تا خودمون دولتمون روانتخاب کنیم حالا خودمون بی عرضه هستیم و لیاقت خودمون رودرحد حسن کلید ساز می دونستیم دیگه بحث دیگری است که ربطی به نظام نداره سعی کنیم اشتباههاتمون روقبول کنیم وتقصیردیگران نیندازیم
  • البرز IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    0 1
    سلام دوستان سرمایه و غکوروش کف قیمتی راحت ۵۰درصد میده
  • علی IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    0 0
    اصلن حرفش درست نیست ، امروز خگستر منفی شد درحالیکه موضوع واگذاری درمیان است
    • جک گنجشکه IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      0 0
      بله خگستر منفی شد ولی بیشتر جهت این بود که فعلا حقوقی ها بتونن حسابی جمع کنن . برید ببینید امروز حقوقی خگستر و خودرو و سایپا چجوری چه حجمی خریدن .
  • IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    0 0
    .لیدر شبریز ۵۸۰۰تمن سال‌های قبل خریدم الان ۴۲۰۰تمن شده غپینو ۱۷۰۰خریدم الان۲۰۰ شده ۱۳۵۰ دانا خرید م الان ۴۳۰ شده همه نمادها لیدر هستند. همه لیدرند
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    0 0
    اینها‌همه‌بیسوادوکلاهبردار‌هستند‌که‌ازپشت‌کوه‌اوردند‌مدرک‌دادن‌وشدن‌کارشناس‌ملت‌تاالان‌گول‌خوردید‌ازاین‌ببعد‌نخورید‌آینها.چیزی‌که‌تعریف‌نمی‌کنند‌بخرید‌مثل‌تجارت‌وملت