منتظر ریزش در گروه خودرو باشیم؟ / ۱۰ گروهی که این هفته مثبت هستند را بشناسید

اخبار سیاسی هفته آینده برای گروه خبر محور خودرویی، قطعا حائز اهمیت بوده و در صورت عدم انتشار خبری مثبت از برجام، ادامه اصلاح و استراحت چند روزه برای صنعت خودرویی انتظار می‌رود.

صدای بورس - مژده ابراهیمی؛ تا زمانی که افزایش ضریب پایه پولی و انتشار و تزریق پول قدرتمند در سیستم پولی و در نتیجه افزایش نقدینگی روزافزون و رشد تورم را در کشور داشته باشیم، پیش‌بینی می‌شود بازا رسرمایه روند صعودی خود را ادامه دهد.

محمد پورتدین، کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با صدای بورس گفت: بازار سرمایه در آخرین روز هفته گذشته و پس از چند هفته کاری صعودی، با فشار عرضه‌ها و فروشندگان پرحجمی در صنایع بزرگ، به خصوص صنایعی نظیر خودرویی، فلزی و معدنی مواجه شد.

وی افزود: در این بین بازگشایی خاص نماد خگستر با حواشی فراوان و عرضه‌های پرحجم، مزید بر افزایش عرضه‌ها شد و گروه‌ تاثیرگذار خودرویی و در ادامه کلیت بازار را با فشار فروش مضاعفی همراه ساخت؛ این در حالی بود که در سوی دیگر دادوستدها شاهد اقبال صنایع کوچک بودیم که از چرخش منطقی نقدینگی به سمت شاخص هم وزنی‌ها و نمادهای کمتر رشد کرده حکایت داشت. در نتیجه با توجه به موارد گفته شده پیش‌بینی می‌شود در اوایل هفته پیشرو، این افزایش تقاضا و معاملات مثبت صنایع کوچک ادامه داشته باشد و هرچه به اواخر هفته نزدیک شویم تعادل بیشتری چه در صنایع بزرگ و چه در صنایع کوچک مشاهده کنیم.

پورتدین بیان کرد: اخبار سیاسی هفته جدید برای گروه خبر محور خودرویی، قطعا حائز اهمیت بوده و در صورت عدم انتشار خبری مثبت از برجام، ادامه اصلاح و استراحت چند روزه برای صنعت خودرویی انتظار می‌رود.


  • بیشتر بخوانید:

سبدهای پیشنهادی هفته چهارم فروردین ماه


این کارشناس بازارسرمایه تصریح کرد: صنایع تاثیرگذار و بزرگ دیگر نظیر بانکی، فلزی، معدنی و پتروپالایشی نیز همچنان می‌توانند معاملاتی متعادل با گرایشی منفی را در اوایل هفته تجربه کنند، اما با شروع انتشار گزارشات ماهانه و فصلی که قطعا گزارشات جذابی برای صنایع کامودیتی و دلار محورها خواهد بود، معاملات بهبود پیدا می‌کند. همچنین برگشت افزایش تقاضا و نوسانات مثبت امری دور از انتظار نیست که در این میان نمادهایی با p/e پایین‌تر و کیفیت سودآوری مناسب‌تر، قطعا از اقبال بیشتری نسبت به هم گروهی‌ها برخوردار خواهند بود.

به گفته وی پیش‌بینی می‌شود برای شروع هفته همچنان صنایع کم شناور و به اصطلاح کوچک غذایی، زراعت، سیمانی، ساختمانی، آی تی، تایرسازی، برقی و یوتیلیتی و برخی نمادهای سرمایه‌گذاری و هلدینگ‌ها به دلیل NAV پایین و جذابیت بالا از تقاضای بالاتری نسبت به سایر صنایع و در نتیجه معاملاتی مثبت‌تر برخوردار باشند و رشد مجدد شاخص هم وزن را رقم بزنند.

این فعال بازار سرمایه اظهار داشت: نکته مهم این چند هفته اخیر بازار سرمایه، ادامه افزایش حجم و ارزش دادوستدها است که از خروج رکود فرسایشی حدود دو ساله بازار و آغاز روند صعودی حکایت دارد و تا زمانی که افزایش ضریب پایه پولی و انتشار و تزریق پول قدرتمند در سیستم پولی و در نتیجه افزایش نقدینگی روزافزون و رشد تورم را در کشور داشته باشیم، پیش‌بینی می‌شود بازار سرمایه روند صعودی خود را ادامه دهد. در این بین رشد قیمت‌های جهانی فلزات پایه و اکثر کامودیتی‌ها، ثبات نرخ ارز، کاهش نرخ سود بانکی پتانسیل رشد بازارسرمایه پررنگ تر کرده است تا جایی که بدون برجام نیز برای بورس در سال جدید، بستر رشد قیمت های صنایع بنیادی محور را فراهم کرده است.

کد خبر 449787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =