۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
طلا جان گرفت

در حالی که درگیری بین روسیه و غرب شدت گرفت و کیف خواستار تشدید تحریم ها علیه مسکو شده است قیمت طلا روز جمعه شاهد افزایش بود.

به گزارش صدای بورس، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۸۱ درصد افزایش به هزار و ۹۴۷ دلار و ۵۴ سنت رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه ژوئن هم با ۰.۴۰ درصد رشد به هزار و ۹۴۵ دلار و ۶۰ سنت رسید.

تقاضا برای سرمایه گذاری امن در بازار طلا به دلیل نگرانی سرمایه گذاران از تبعات جنگ اوکراین و همچنین نرخ بالای تورم سبب شده تا قیمت طلا علیرغم تقویت دلار و بالا رفتن سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا همچنان افزایشی باقی بماند.

روز جمعه ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی به بالاترین رقم حدود ۲ سال گذشته رسید و در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی طی حدود یک ماه اخیر قرار گرفت. اظهارات مقام های فدرال رزرو در مورد ضرورت افزایش سریعتر نرخ بهره جهت مقابله با تورم بالا دلیل اصلی تقویت دلار بوده است.


بیشتر بخوانید:

قیمت طلا همچنان بر مدار نزولی


سوددهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا نیز دیروز تا بالاترین رقم ۳ سال گذشته رشد داشت و موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شد.

اما در همین حال اوکراین با متهم کردن روسیه به انجام حمله موشکی به یک ایستگاه قطار در شهر کراماتورسک که منجر به کشته شدن دست کم ۵۲ غیرنظامی شده خواستار دریافت تسلیحات بیشتر و وضع تحریم های شدیدتر علیه مسکو شده است. آمریکا، اتحادیه اروپا و انگلیس این حادثه را محکوم کرده اند. در مقابل وزارت دفاع روسیه گفته موشک هایی که در این حمله مورد استفاده قرار گرفته اند تنها توسط ارتش اوکراین استفاده می شود و نیروهای نظامی روس روز جمعه به هیچ هدفی در شهر کراماتورسک حمله نکرده اند.

به گزارش تسنیم، شورای جهانی طلا اعلام کرد عملکرد طلا در سه ماهه نخست امسال بهترین عملکرد فصلی از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ تاکنون بوده و فلز زرد رشد ۸ درصدی را به ثبت رسانده است. به گفته این شورا، با توجه به افت ارزش سهام در بازارهای بورس و تضعیف بازار اوراق قرضه طلا یکی از بهترین عملکردها را در میان بازارهای مختلف داشته است.

کد خبر 449780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =