۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
قیمت طلا همچنان بر مدار نزولی

در حالی که چشم انداز افزایش قابل توجه نرخ بهره توسط فدرال رزرو موجب تقویت ارزش دلار شده است قیمت طلا امروز شاهد کاهش بود اما تداوم تقاضا برای سرمایه گذاری امن در این بازار به دلیل تداوم جنگ اوکراین سبب شد تا افت قیمت محدود باشد.

به گزارش صدای بورس، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد کاهش به هزار و ۹۲۹ دلار و ۲۹ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه ژوئن هم با ۰.۳۵ درصد کاهش به هزار و ۹۳۱ دلار و ۱۰ سنت رسید.

قیمت طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود نیم درصد افزایش داشته است. شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی به بالاترین رقم حدود ۲ سال گذشته رسیده و در آستانه ثبت بهترین عملکرد هفتگی از اوایل ماه مارس تاکنون قرار دارد. عامل اصلی رشد ارزش دلار اظهارات مقام های فدرال رزرو در مورد ضرورت تسریع در افزایش نرخ بهره برای مهار تورم بوده است.

تقویت دلار موجب کاهش جذابیت طلا برای خریدارانی می شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.


بیشتر بخوانید:

افزایش بازدهی دلار، طلای جهانی را پایین کشید


صورت مذاکرات نشست ماه مارس فدرال رزرو که این هفته منتشر شد نشان دهنده نگرانی فزاینده سیاست گذاران در مورد تبعات تورم بر اقتصاد آمریکاست و ظاهرا بسیاری از سیاست گذاران آماده بالا بردن نیم درصدی نرخ بهره در ماه های آینده هستند.

سوددهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا در جلسه قبل برای مدت کوتاهی به بالاترین رقم ۳ سال گذشته رسید و موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شد.

به گزارش تسنیم، اما در عین حال بحران اوکراین سبب شده تا جذابیت بازار طلا به عنوان محل امن سرمایه گذاری همچنان تداوم یابد. بانک مرکزی روسیه گفته با توجه به تغییرات عمده در وضعیت بازار از امروز شروع به خرید طلا از بانک های تجاری به قیمت توافق شده خواهد کرد.

کد خبر 449740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =