پرداخت یارانه نان از ابتدای تابستان

پس از مطرح شدن یارانه گوشت، این بار قرار است طرح یارانه نان به صورت آزمایشی در چند استان اجرایی شود.

به گزارش صدای بورس، پس از مطرح شدن یارانه گوشت، این بار قرار است طرح یارانه نان به صورت آزمایشی در چند استان اجرایی شود.

استاندار زنجان در این خصوص گفت: تا دو ماه آینده طرح ارائه نان با کارت یارانه در زنجان و چند استان دیگر به صورت پایلوت در کشور اجرا می‌شود.

محسن افشارچی در این باره توضیح داده است: در این طرح مردم با قیمت پایین نان خود را از نانوایی‌ها تهیه کرده و کارت می‌کشند و در ادامه، یارانه نان بر حسب میزان فروش به نانوایان پرداخت می‌شود.

براساس اظهارات او در این طرح نانوایی‌ها، دیگر آرد یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند بلکه بر مبنای فروش نان، یارانه به آن‌ها تعلق می‌گیرد.


بیشتربخوانید:گلایه مردم از مبلغ یارانه


پرداخت یارانه برای کالاهای اساسی پس از موضوع حذف ارز ترجیحی برای کالاهای اساسی مطرح شد. مجلس به حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی رای داد. در واقع به صورت مشروط به دولت اجازه حذف ارز ترجیحی را داد.

شرط حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی نیز این است که دولت باید مابه‌ازای دلاری که حذف می‌کند به مردم یارانه پرداخت کند. جالا دولت به دنبال حذف ارز است و موضوع یارانه گوشت و یارانه نان را مطرح کرده است.

یارانه گوشت برای ۷ دهک اول

در خصوص یارانه گوشت نیز یکی از نمایندگان مجلس گفته بود: قرار است برای نهاده‌های دامی که اثرگذار در قیمت گوشت است یارانه جداگانه‌ای پرداخت شود و این یارانه تنها به ۷ دهک اول اختصاص داده خواهد شد.

به گزارش تجارت نیوز، در بودجه امسال ذکر شد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید سه دهک از یارانه بگیران نقدی را برای حذف شناسایی کند. یعنی قرار است تعداد یارانه بگیران ۴۵ هزار تومانی به تعداد یارانه بگیران معیشتی بنزین تغییر کند و کمتر شود.

بنابراین احتمالا کسانی که یارانه گوشت و یارانه نان می‌گیرند که یارانه بنزین دریافت می‌کنند.

کد خبر 449726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =