قزاقستان صادرات غلات را متوقف خواهد کرد

به نظر می‌رسد یکی دیگر از تأمین کنندگان غذای جهانی نیز در پی بحران بوجود آمده بین اوکراین و روسیه صادرات غلات خود به دیگر کشورها را متوقف کند.

به گزارش صدای بورس، قزاقستان می‌خواهد محدودیت‌های موقتی را برای عرضه غلات و آرد صادراتی خود به دیگر کشور اعمال کند. قزاقستان یکی از ۱۰ صادرکننده برتر غلات در جهان است که غلات بیش از ۷۰ کشور جهان را تأمین می‌کند.

در همین خصوص یربول کاراشوکیف، وزیر کشاورزی قزاقستان بدون اشاره به تاریخ دقیق این امر گفت که این کشور در حال بررسی اعمال محدودیت‌های موقت بر صادرات غلات و آرد برای تأمین امنیت غذایی مردم خود است.

وی با بیان اینکه موضوع اعمال محدودیت برای صادرات غلات و آرد در حال بررسی است، افزود: این اقدام به دلیل عدم تمایل تولیدکنندگان داخلی به فروش غلات به کارخانه‌های آرد است.

از طرف دیگر روسیه صادرات غلات را ممنوع کرده است، به همین دلیل ما وضعیت را بررسی کرده و تحت کنترل داریم.


بیشتر بخوانید: وضعیت بازار مواد غذایی داخلی در سال ۱۴۰۰ چگونه بود؟


این مقام مسئول قزافی خاطرنشان کرد: تراز غلات ما از این هفته مثبت شده است و با تصمیمات اتخاذ شده مثبت خواهد بود. ما به اندازه کافی برای بازار داخلی نیاز به غلات داریم… هنوز مقداری غلات برای صادرات در حد متوسط حجم سالانه باقی مانده و آن را صادر می‌کنیم با این حال صادرکنندگان تمایلی به فروش در بازار داخلی ندارند و منتظر افزایش قیمت‌های صادراتی هستند.

به گزارش مهر، کاراشوکیف افزود: اگر به قیمت ارزهای مختلف نگاه کنیم، خواهیم دید که روز به روز در حال افزایش هستند.

قیمت غلات اخیراً به دلیل نگرانی‌های کمبود عرضه این محصول به دلیل جنگ اوکراین به بالاترین حد خود رسیده است. روسیه و اوکراین حدود ۳۰ درصد از صادرات جهانی گندم را تشکیل می‌دهند. تحلیلگران ابراز نگرانی کرده‌اند که وضعیت فعلی ممکن است به یک بحران جهانی غذای کامل منجر شود.

کد خبر 449602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =