بیشترین بازدهی سهام از ابتدای ۱۴۰۱ تا کنون/ نیکبختان و نگونبختان بورسی کدامند؟

«وساپا» و «غدشت» به ترتیب با بازدهی ۳۸.۱۸+ درصد و ۳۱.۰۶- رکورددار بیشترین سودآوری و زیان از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون بوده‌اند.

صدای بورس - محبوبه قرمزچشمه؛ از ابتدای سال تاکنون، بازار سرمایه تنها ۸ روز کاری را پشت سر گذاشته است. میانگین بازدهی سهام از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین مثبت و برابر با ۶.۳۷ درصد است. بر اساس این گزارش رتبه و جایگاه ۷۳۶ نماد بورسی مورد بررسی قرار گرفته است.

از ۵ نماد اول جدول بازدهی، نمادهای «وساپا»، «خگستر»، «اکالا»، «شکلر» و «ورنا» همگی در تابلو معاملات بورس تهران قرار دارند و به طور کلی ۱۳ رتبه اول بیشترین بازدهی سهام در قرق این بازار است.

بیشترین بازدهی سهام از ابتدای ۱۴۰۱ تا کنون/ نیکبختان و نگونبختان بورسی کدامند؟

رتبه ۱۴ برای بازار پایه

نماد «بهیر» به عنوان نمادی که بیشترین بازدهی سهام در تابلو معاملات بازار پایه را داشته است، در رتبه ۱۴ جدول بیشترین بازدهی سهام قرار دارد. این نماد با ۲۱.۷۷ درصد سود از صنعت «زیرگروه سایر واسطه‌های مالی» است.


  • بیشتر بخوانید:

مثبت و منفی صندوق ها ۱۶ فروردین


رکورد داران مثبت و منفی بیشترین بازدهی سهام

نماد «وساپا» با بازدهی ۳۸.۱۸ درصد رکورددار بیشترین بازدهی سهام از ابتدای سال ۱۴۰۱ بوده است. «غدشت» نیز با ۳۱.۰۶ درصد بازدهی منفی، بیشترین زیان را از ابتدای سال ۱۴۰۱ به نام خود ثبت کرده است؛ یعنی اوج بازدهی مثبت و نفی به ترتیب ۳۸.۱۸ +و - ۳۱.۰۶ درصد بوده است.

بعد از «وساپا» مقام دوم بیشترین بازدهی مربوط «خگستر» از گروه قطعات یدکی با بازدهی ۳۷.۵۸ درصد از صنعت خودرو و قطعات است.

«اکالا» با بازدهی ۳۱.۸۸ درصد جایگاه سوم، «شکلر» از گروه شیمیایی پایه به جز کود با ۲۹.۸۱ درصد رتبه چهارم و «ورنا» از گروه تولید وسایل نقلیه موتوری با ۲۶.۱۱ درصد رتبه پنجم بیشترین بازدهی سهام از ابتدای سال ۱۴۰۱ را در بین سهامداران از آن خود کردند.

بازدهی سهام سیمانی‌ها چطور بود؟

بررسی میزان بازدهی سهام از ابتدای سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد، در گروه سیمانی‌ها، بیش از ۳۳ نماد سیمانی بازدهی مثبت داشتند. نماد ساروج بازدهی صفر داشت و تنها ۴ نماد «سصفها» با بازدهی ۱.۰۴- درصد، «سخواف» با بازدهی ۱.۲۹- درصد، نماد «سقاین» با بازدهی ۱.۳۵- و «سلار» با بازدهی ۵.۸۳ - بیشترین زیان را در بین سیمانی‌ها داشتند.

بازدهی سهام خودرو و قطعات

بررسی میزان بازدهی سهام از ابتدای سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد، ۴ نماد « خگستر»، « ورنا»، « خوساز» و « خساپا» از صنعت خودرو و قطعات در بین ۱۰ نماد برتر با بیشترین میزان بازدهی سهام قرار دارند.

۵ شرکت قعر جدول بازدهی سهام

«غدشت» از صنعت «غذایی بجز قند و شکر» با ۳۱.۰۶ درصد بازدهی منفی، بیشترین زیان را از ابتدای سال ۱۴۰۱ به سهامداران خود وارد کرده است. در حالی که در جدول بازدهی سهام، نمادهای بورسی با فاصله یک یا ۲ درصدی از نماد دیگر قرار دارند، «غدشت» با فاصله ۱۵ درصدی با نماد قبل از خود رکورددار بیشترین زیان سهام از ابتدای ۱۴۰۱ است.

بیشترین بازدهی سهام از ابتدای ۱۴۰۱ تا کنون/ نیکبختان و نگونبختان بورسی کدامند؟

نمادهای «غدشت»، «انرژی۲»، «حفارس»، «مفاخر» و «ورازی» به ترتیب با بازدهی ۳۱.۰۶- درصد، ۱۵.۷۴- درصد، ۱۲.۸۴- درصد، ۱۰.۸۹- درصد، ۱۰.۵۴- درصد در قعر بیشترین زیان قرار دارند.

از ۵ نماد آخر جدول بازدهی سهام، ۳ نماد «غدشت»، «انرژی۲» و «حفارس» در تابلو معاملات بورس تهران و «مفاخر» از فرابورس و «ورازی» در بازار پایه هستند.

کد خبر 449577

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =