۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴
بازار امروز سبز یا قرمز؟

پیش بینی بازار سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ را بخوانید.

به گزارش صدای بورس، پیش بینی بازار سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ را بخوانید.

بورس تهران سومین روز کاری از هفته جاری را در ادامه معاملات دوشنبه مثبت و پر تقاضا آغاز کرد. اما با گذر از ۳۰ دقیقه ابتدایی معاملات و همزمان با افزایش حجم عرضه‌ها در نمادهای مورد توجه، رویکرد معامله‌گران در روند معاملات به طور ملموسی تغییر یافت. به این ترتیب با عقب‌نشینی خریداران بار دیگر شاهد مانور فروشندگان روی تابلوی معاملات اکثر نمادها بودیم. در نهایت و در پایان جلسه معاملاتی دوشنبه شاخص کل با از دست دادن نیمی از رشد روزانه خود با افزایش ۶ هزار و ۸۰۰ واحدی در ارتفاع یک میلیون ۴۶۸ هزار واحد به کار خود پایان داد. شاخص هم‌وزن نیز با رشد ناچیز ۵۶۳ واحدی در رقم ۳۷۳ هزار واحد ایستاد.

نمای معاملات در پایان جلسه معاملاتی دیروز گرچه مقداری پرعرضه بود اما نشان از جابجایی سهام بین فعالان بازار داشت. جابجایی که اگر در مدت زمان کوتاه و به طور اصولی انجام شود می‌تواند منتج به خارج شدن سهامداران قدیمی و ورود سهامداران تازه نفس گردد. اما چنانچه این دست به دست شدن مدت زمان بیشتری به طول بیانجامد می‌تواند خود عاملی برای تشدید عرضه‌ها در سراسر بازار گردد علی‌الخصوص که سهامداران حقیقی همچنان تجربه تلخ گذشته را از یاد نبرده‌اند. از تاثیر روانی معاملات که بگذریم تغییرات خوبی در زیر ساخت‌های بازار سرمایه مشاهده می‌شود از نمایش عمق بازار و معافیت مالیاتی سپرده صندوق‌های با درآمد ثابت گرفته تا الزام شرکت‌ها برای پرداخت سود از طریق سجام. که اگر این تغییرات همسو با ترمیم اعتماد از دست رفته سهامداران باشد، می‌تواند در آینده‌ای نزدیک منجر به سهولت سرمایه‌گذاری و ورود سرمایه جدید در بازار گردد.

با توجه به افزایش ارزش معاملات و خروج سنگین پول حقیقی در بازار روز گذشته، برای امروز نیز بازاری پر عرضه مدنظر است. البته توجه به این نکته ضروری است که تعادل در روند معاملات می‌تواند خود عاملی برای جلوگیری از کاهش بی‌رویه شاخص کل در روزهای پیش رو باشد.

منبع: کارگزاری بورس بیمه ایران

کد خبر 449534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =