۵۷ میلیارد دلار ارز در سال ۱۴۰۰ تامین شد

رئیس کل بانک مرکزی گفت: تامین ارز در سال ۱۴۰۰ با افزایش ۵۷ درصدی در مقایسه با سال ۱۳۹۹ به بیش از ۵۷ میلیارد دلار رسید.

به گزارش صدای بورس، علی صالح آبادی گفت: میزان خرید و فروش اسکناس دلار در بازار متشکل معاملات ارزی با افزایش ۱۷۶درصدی در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۱۳۹۹ به رقم یک میلیارد و ۶۹۴ میلیون دلار رسید. نرخ اسکناس دلار در این بازار در ابتدای دوره ۲۴ هزار و ۷۵۴ تومان و در پایان دوره ۲۴ هزار و ۸۱۴ تومان بود.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی، مجموع عرضه ارز توسط صادرکنندگان در سامانه نیما در طول سال ۱۴۰۰ با رشد ۶۶ درصدی از ۲۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار نسبت به سال ۱۳۹۹ رسید. تامین ارز انجام شده در سال ۱۳۹۹ در مجموع ۳۶.۵ میلیارد دلار بوده است، اما این رقم در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۵۷ میلیارد دلار افزایش یافت.


بیشتر بخوانید: حمله بی‌پروای همتی به بانک مرکزی + جزئیات


او می‌گوید: خرید و فروش اسکناس یورو نیز در بازار متشکل معاملات ارزی در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۱۳۹۹ با افزایش ۱۸۶ درصدی به رقم ۲۹۹ میلیون یورو رسید. این میزان در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به ترتیب ۸ و ۸۰ میلیون یورو بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، میانگین نرخ دلاری معاملات در سامانه نیما در ابتدای دوره سال ۱۳۹۹ با رقم ۱۳ هزار و ۸۱۸ تومان آغاز شده و این رقم در پایان دوره این سال به رقم ۲۳ هزار و ۲۳ تومان رسیده است. این در حالی است که میانگین نرخ دلاری معاملات در سامانه نیما در ابتدای سال ۱۴۰۰ با رقم ۲۳.۲۰۰ تومان شروع و با میانگین معاملات ۲۳.۸۹۱ تومان به پایان رسیده است.

کد خبر 449508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فزهاد قدیمی IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 0
    اقای صالح ابادی فقط بلدی حرف بزنی و با روح و افکار مردم بازی کنید و چرا انقدر به مردم دروغ میگی مرد حسابی الان ۳ ماه هست کا با شرف و ابرو اعتبار من بازی کردن بانک ملت و اونی که مدیر عاملش مصوب کرداه بدن فقط خوب بلد بودن کلی هزینه سر دستم بگذارن و پرونده سازی کنید پس چرا انقدر مدیر شعبه نامرد بود که ازم شیرینی خواست و من ندادم نگذاشت بگیرم و حتی با هیچ کدوم از ضامن های من موافقت نکرد و هر بهانه ای میاره که نشه