سرمایه گذاران احتیاط را رعایت کنند / استقبال از سه گروه مهم

به سرمایه‌گذاران توصیه می شود باتوجه به رشد شارپ بازار در روزهای اخیر با احتیاط به سهام جدید ورود پیدا کنند.

صدای بورس - مژده ابراهیمی؛ انتظار می‌رود در روزهای آتی همچنان بازار همانند فصل بهار سبز رنگ باشد و صنایع فلزات اساسی، سیمان، خودرویی و صندوق‌های سهامی از استقبال خوبی برخوردار شوند.

ابراهیم سماوی، کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با صدای بورس گفت: با توجه به رشد حجمی و ارزش عمده نمادها در هفته اول کاری سال ۱۴۰۱ انتظار می‌رفت که تقاضای بورس در روز یکشنبه به عرضه آن غلبه کند، که در روز جاری بازار فراتر از انتظار با تقاضا روبرو بود.

وی افزود: شاخص کل (۲.۰۶ درصد) رشد بیشتری نسبت به شاخص هموزن (۱.۸۶ درصد) ثبت کرد که نشان از توجه بیشتر به سهام شرکت‌های شاخص‌ساز بود.

سماوی بیان کرد: با انتشار گزارشات ماهانه که فروش ۱۲ ماهه ۱۴۰۰ بسیاری از شرکت‌ها مشخص شد، عملکرد فلزات اساسی قابل تحسین بود؛ از این رو، در روز جاری بیشترین ورود پول حقیقی به صنعت فلزات اساسی به میزان ۲۰۴ میلیارد تومان بوده و پس از آن خودرویی‌ها متاثر از پالس‌های مثبت برجام و اصلاح قیمتی کم هفته گذشته با ورود نقدینگی حقیقی به میزان ۱۶۷ میلیارد تومان روبرو شدند.


  • بیشتر بخوانید:

کف و سقف دلار تا پایان بهار ۱۴۰۱/ سناریو تلخ اما واقعی


به گفته این کارشناس بازارسرمایه نکته مثبت دیگر امروز خروج پول از سمت صندوق‌های درآمد ثابت به میزان ۴۶۴ میلیارد تومان بود که این حجم نقدینگی به سمت سهام گسیل شده است. مهمترین رویداد امروز، افزایش ارزش معاملات بورس و فرابورس بود که پس از مدت‌ها مجموعا به بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان رسید تا شاخص بتواند محدوده ۱,۴۶۰,۰۰۰ را فتح کند. خبری که بسیاری از حقوقی‌ها را به آینده بازار خوشبین کرده، معافیت صندوق‌های درآمد ثابت از مالیات بر سود بانکی آنها است. این مهم در میان مدت منجر به ورود نقدینگی بیشتری به سمت صندوق‌های درآمد ثابت و به تبع آن به بازار سرمایه می‌شود؛ هرچند که سرنوشت بازار به ریسک‌های سیتماتیک همانند مذاکرات گره خورده است اما نباید نسبت به ارزندگی آن غافل شد.

به گفته وی انتظار می‌رود در روز آتی همچنان بازار همانند فصل بهار سبز رنگ باشد و همچنین صنایع فلزات اساسی، سیمان، خودرویی و صندوق‌های سهامی از استقبال خوبی برخوردار شوند.

این فعال بازارسرمایه عنوان کرد: محدوده فعلی از منظر چارتی هم مهم و حیاتی است و در صورت گذر از این محدوده می‌توان هدف ۱,۵۸۰,۰۰۰ واحدی برای شاخص در میان مدت متصور شد. بنابراین به سرمایه‌گذاران توصیه می شود باتوجه به رشد شارپ بازار در روزهای اخیر با احتیاط به سهام جدید ورود پیدا کنند.

کد خبر 449415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    25 1
    بعض از مدیران بورس از جمله این اقا اصلا خبر ندارد ۹۵ درصد از سهامداران سرمایه شان طی ۲ سال نابود و امروز بی ارزش بی ارزش شده است بجای حمایت از حقوق سهامداران می گویند بازار رشد شارپی دارد اقا کدام رشد سهام بزاگرس و مخابرات و....را ۲ سال پیش حدود ۳۰۰۰ تومان خریدیم امروز بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ تومان است سهامداران ورشکسته شده اند اپارتمان مسکن مهر پردیس ۲ سال پیش ۷۰ میلیون تومان بود و امروز یک میلیارد تومان سرمایه یک میلیاردی بعضی از سهامداران در طی ۲ سال از یک میلیارد تومان شده ۱۷۰ میلیون تومان این درد و اسیب نیست
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      0 0
      عالی گفتی دوست عزیز
    • IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      0 0
      درود بر شرفت
  • ابی IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 0
    آقای مثلا کارشناس!!!چرا در شاخص دومیلیونی از کلمه شارپ واحتیاط استفاده نکردی !!!هنوز پنجاه درصد در ضرریم....
  • صادق IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    دوباره بازار گرمی وفریب دیگه چیزی نمونده توکیسه که بخواهیم سرمایه گذاری کنیم صف خریدی که میبینی برای سرمایه دارن بزرگ هست که می‌خوان دوباره جیب مردموخالی بکنن مبارکتون باشه
  • رضا IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    بله شپنای ۵۳۰۰ تومنی وتعدیل شده ۱۹۶۰ تومنی تا ۵۴۰ تومن ریخت حالا از۵۴۰ باهزارجگرخونی وسلام وصلوات شده ۷۴۰ تومن شارپی بالارفته درحالیکه خود نفت ۳۵ دلاری که شده ۱۰۰ دلار ودلار۲۱ تومنی اونموقع شده ۲۷ تومن وزمین مسکونی که تیر ۹۹ درشهرمامی شدبا نیم میلیارد بگیری الان شده سه میلیارد ده برابر شارپی تر بوده رفیق بیدار شو فملی ۱۴۰ تومن سود ساخته وشپنا بیش از۱۰۰ تومن اگه بازار بازاری باشه سهمها درقیمت دوبرابری امروز هم ارزونند
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 1
    والا من نمیدونم این بابا از کدام رشد صحبت میکنه سه ماهه خبهمن از گروه خودرویی و تاپیکو درجا میزنند و بعضی از سهام شاخص ساز یه روز مثلت چهار روز منفی بودن نکنه این خواب تشریف داره سهام ها اقلبشون پنجاه درصد حداقل افت داشتند .
  • بنده خدا وجانباز IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    0 0
    این آقا مثل اینکه نمیدونه دولت روحانی چطور ثروت مردم رو غارت کردند و دار وندار مردم رو بالا کشیدن ، خدا لعنت کنه دوات روحانی رو کهدر هشت سال ایران رو نابود ومردم رو فقیر کردند لعنت خدا بر ظالمین ودزدان بیت المال
  • شهلا IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    0 0
    وعده‌های الکی ندید لطفا بامردم راست حسینی باشید مردم رو فریب ندید تو مصاحبه هاتون از واقیعت گذشته واینده حرف بزنید تورو به دستان بریده عباس