صدور مجوز فعالیت صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی «آوای فراز»

مجوز فعالیت صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی «آوای فراز» توسط سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شد.

به گزارش صدای بورس، مجوز فعالیت صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی «آوای فراز» به مدیریت شرکت سبدگردان فراز توسط سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان صندوق سرمایه گذاری موضوع بند ٢٠ ماده ١ قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذر ماه سال ١٣٨٤ صادر شد.

بابک اسماعیلی، مدیرعامل شرکت سبدگردان فراز با بیان این مطلب گفت: این صندوق، نخستین صندوق سرمایهگذاری شرکت سبدگردان فراز است که فعالیت خود را در سال ۱۴۰۰ آغاز می‌کند.
وی با اشاره به ارکان صندوق بازارگردانی آوای فراز توضیح داد: مؤسسان این صندوق، شرکت سرمایه‌گذاری آوانوین و سبدگردان فراز و متولی، مؤسسه حسابرسی حسابرسین و حسابرس آن مؤسسه حسابرسی رازدار خواهد بود و شرکت سبدگردان فراز، مدیریت این صندوق را بر عهده خواهد داشت.

اسماعیلی درباره موضوع فعالیت صندوق گفت: موضوع فعالیت این صندوق اختصاصی بازارگردانی، طبق امیدنامه، سرمایه‌گذاری از نمادهای تحت بازارگردانی، اوراق با درآمد ثابت، سپرده‌ها و گواهی‌های سپرده بانکی در راستای انجام فعالیت بازارگردانی است.

مدیرعامل شرکت سبدگردان فراز بیان کرد: تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق حداقل ۱۲۰ هزار واحد یک میلیون ریالی و حداکثر یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد سرمایه‌گذاری خواهد بود.

بابک اسماعیلی با اشاره به لازمه، حیاتی و اجتناب ناپذیر بودن نقش و حضور بازارگردانان در هر بازار سرمایه توسعه یافته گفت: در بازار سرمایه ما نیز طی این سال‌ها علیرغم ایجاد نقش بازارسازی، نقش بازارگردانی تا حد زیادی مغفول مانده است که با توجه به ساختار صندوق‌های بازارگردانی و ویژگی‌های نظارتی و شفافیت این صندوق‌ها، بر آن شدیم از این ساختار برای تقویت نقش بازارگردانی سهام شرکت‌های وابسته به سازمان اقتصادی کوثر در بازار استفاده کنیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، صندوق بازارگردانی آوای فراز در راستای مأموریت های محوله برای مدیریت نقدشوندگی و حمایت از نمادهای تحت مدیریت سازمان اقتصادی کوثر ایجاد شده و در مرحله اول نمادهای سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر (زکوثر)، سرمایه گذاری آوانوین (وآوا) و نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس) تحت فعالیت بازارگردانی قرار می‌دهد و عملیات خرید و فروش بر روی نمادهای مذکور در چارچوب امیدنامه و اساسنامه و الزامات قانونی بورس و فرابورس صورت خواهد پذیرفت. همچنین برنامه آتی این صندوق توسعه فعالیت و افزایش نمادهای تحت مدیریت است.

کد خبر 449411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =