خبر مهم وزیر صمت درباره افزایش قیمت خودرو

وزیر صمت گفت: در سال جدید هیچ مجوزی برای افزایش قیمت خودرو صادر نشده است.

به گزارش صدای بورس، سید رضا فاطمی امین، وزیر صمت در پاسخ به این سوال که آیا مجوزی برای افزایش قیمت خودروهای سنگین و سواری برای سال جاری صادر شده است، گفت: وزارت صمت، مجوزی برای افزایش قیمت خودرو در سال جدید صادر نکرده است.

امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در پاسخ به این سوال که آیا تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال جدید براساس دستور ۸ ماده‌ای رئیس جمهور تولید می‌شود، گفت: بله این تعداد خودرو تولید می‌شود. تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در سال جدید محقق می‌شود و توانایی و ظرفیت این میزان تولید وجود دارد.

این در حالیست که دیروز وزیر صمت برای دومین بار پس از صدور فرمان هشت‌ ماده‌ای رئیس‌جمهور در حوزه خودرو، با حضور در گروه‌های صنعتی ایران خودرو و سایپا ضمن بازدید از پارکینگ‌، واحد مونتاژ و مرکز تحقیق، طراحی و توسعه؛ روند حمل و تحویل خودروهای این دو مجموعه و فرآیند کاهش خودروهای کف پارکینگ‌ها را بررسی و اجرای دستورات ۸ ماده‌ای رئیس‌جمهور را پیگیری کرد.


بیشتر بخوانید:

خودروهای سواری از فهرست واردات حذف شد؟


سیدرضا فاطمی‌امین، در بازدید از گروه صنعتی ایران‌خودرو ضمن مناسب خواندن اقدامات این مجموعه در اجرای فرامین رئیس‌جمهوری، گفت: کاهش خودروهای پارکینگ ایران خودرو به ۱۵ هزار دستگاه در پایان فروردین‌ماه، فراتر از فرمان صادر شده و بسیار مناسب است.

وزیر صمت با تأکید بر نظارت بر فرآیندهای کیفی محصولات، افزود: با کاهش مدت زمان پرداخت به قطعه‌سازان، امکان مطالبه کیفیت توسط خودروساز به راحتی امکان‌پذیر خواهد بود. در این زمینه لازم است رده‌بندی سازندگان و ردیابی قطعات نیز با دقت دنبال شود.

به گزارش بورسان، فاطمی‌امین بر لزوم استفاده از ظرفیت ناوگان حمل ریلی تأکید و بیان کرد: ایران خودرو می تواند با طرح موضوع و پیگیری از طریق معاونت مربوط در وزارت‌خانه از ظرفیت حمل ریلی برای انتقال محصولات خود استفاده کند که این موضوع سبب کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل و لجستیک خواهد شد.

کد خبر 449404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =