پیش بینی بازار یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱

بورس تهران آخرین روز کاری هفته گذشته را متعادل و با فشار عرضه آغاز کرد که البته با توجه به معاملات سه‌شنبه قابل پیش‌بینی بود.

به گزارش صدای بورس، بورس تهران آخرین روز کاری هفته گذشته را متعادل و با فشار عرضه آغاز کرد که البته با توجه به معاملات سه‌شنبه قابل پیش‌بینی بود.

اما رفته‌رفته با گذر از یکساعت ابتدایی و همزمان با بازگشایی نماد فارس، بار دیگر سر و کله خریداران پیدا شد و به مرور روند معاملات رنگ و بوی بهتری گرفت تا در یک روز نسبتا خوب شاهد جهش ۱۸ هزار واحدی بازار و پیشروی شاخص تا ارتفاع یک میلیون ۴۳۲ هزار واحدی باشیم. شاخص هموزن نیز با افزایش ۰.۸۳ درصدی به کار خود پایان داد.

بازار هفته نخست ۱۴۰۱ را با رشد خوب ۴.۷ درصدی به پایان رساند. افزایش حجم و ارزش معاملات و البته رشد سریع قیمت‌ها از جمله نقاط قوت بازار بود. اما از این هفته و با برگشت معامله‌گران بنظر بازار در مسیر اصلی خود قرار بگیرد.

از دیگر اتفاقات خوب هفته گذشته می‌توان به گزارش‌های خوب ماهانه اکثر شرکت‌ها، ثبات قیمت کامودیتی‌ها و همچنین افزایش جزئی قیمت دلار اشاره کرد که می‌تواند از جمله عوامل محرک بازار در هفته پیش رو باشد.

برای امروز، با توجه افزایش تقاضا و همچنین تراز مثبت حقیقی‌ها در روند معاملات چهارشنبه، انتظار بازاری متعادل با برتری نسبی خریداران خواهیم داشت.

منبع: کارگزاری بورس بیمه ایران

کد خبر 449351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =