بازار سرمایه منتظر نتیجه مذاکرات است

احسان خاتونی گفت: به نظر می‌رسد متغییرهای اثر گذار منفی در بازار سرمایه کم رنگ شده‌اند.

صدای بورس: در مورد پیش بینی بازار سرمایه برای سال جدید، بیشتر کارشناسان بر این باورند که بخش زیادی از بازار در انتظار نتایج مذاکرات وین است.

احسان خاتونی، کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد متغییرهای اثر گذار منفی بر بازار کم رنگ شده‌اندو با امضا شدن برجام بازار سرمایه تحت تاثیر مثبت قرار می‌گیرد. در سوی دیگر افزایش قیمت‌های جهانی و کامودیتی‌ها از عوامل رشد بورس هستند؛‌ در این بین موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هم جدی‌تر شده است. انتظار می‌رود سه عامل برجام، حذف ارز ۴۲۰۰ و رشد کامودیتی‌ها ادامه‌دار باشد و پایداری رشد بازار را تضمین کنند.

خاتونی افزود: با امضای برجام مسائل حاشیه، FATF و حتی تحریم‌های ثانویه تسهیل می‌شود و سختگیری‌هایی که از قبل برای کشور و شرکت‌ها وجود داشت کمتر و در نهایت منجر به افزایش سودآوری می‌شود.

این فعال بورس با اشاره به رفع ریسک بودجه گفت: نرخ گاز از جمله ابهامات و ریسکی بود که بر بازار سرمایه سیاه افکنده و در نهایت با تصمیم مجلس و دولت سقف نرخ گاز ۵ هزار تومان اعلام و ریسک بزرگی در بازار سرمایه بر طرف شد

وی در مورد صنایع پیشتاز بیان کرد: بازار خاصیتی دارد که تمام صنایع همزمان رشد می‌کنند، نزول هم در بازار سرمایهبه همین صورت است ولی با امضای برجام خودرویی‌ها و بانکی‌ها تاثیر بسیار زیادی خواهند گرفت؛ در این بین تداوم افزایش قیمت کامودیتی‌ها می‌تواند تضمین کننده رشد پالایشگاه‌ها، فلزی‌ها، معدنی‌ها و ... شود.

کد خبر 449257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =