۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵
امروز بازار مثبت خواهد بود؟

پیش بینی بازار سه شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱ را بخوانید.

به گزارش صدای بورس؛ بورس تهران سومین روز کاری سال ۱۴۰۱ را در غیاب نمادهای فرابورسی، مثبت و با افزایش تقاضا آغاز کرد.

با گذر از دقایق نخست معاملات، تقاضا در بازار تحت تاثیر اخبار و شایعات مثبت برای صنایع ذی‌نفع مانند حذف ارز ترجیهی برای صنعت داروسازی، خوشبینی به افزایش نرخ قند و همچنین تداوم رشد خودرویی‌ها، به شکل ویژه‌ای افزایش یافت. به این ترتیب بجز در نمادهای پالایشی و همچنین اندک نمادهای گروه معادن و فلزات که با رگه‌هایی از عرضه همراه بودند، خریداران دست برتر را در باقی نمادهای بازار داشتند و در پایان جلسه معاملاتی دوشنبه شاخص کل با رشد ۱۵ هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون ۴۱۸ هزار واحد قرار گرفت. نماگر هم وزن اما بازدهی به مراتب بیشتر از شاخص کل را در پایان روز به ثبت رساند و با رشد ۱.۹۴ درصدی به کار خود پایان داد.

تقاضا در سراسر بازار به شکل محسوسی قابل مشاهده است. همین امر باعث شده تا پول‌های پارک شده در گوشه و کنار بازار کمی جدی‌تر برای ورود به عرصه تصمیم بگیرند. این را می‌توان از تراز مثبت حقیقی‌ها در انتهای جلسه معاملاتی روز گذشته فهمید. البته همانطور که بالاتر نیز به آن اشاره شد تاثیر خبرهای مثبت در تشدید افزایش تقاضا در کف بازار بی اثر نبوده، خبرهای که تداوم آن‌ها می‌تواند محرکی برای روزهای نسبتا پرعرضه باشد.

برای امروز، با توجه به افزایش تقاضا در سطوح مختلف بازار و همچنین ورود پول حقیقی در روند معاملات، بازاری مثبت مد نظر خواهد بود. اما باید توجه داشت که سطوح مقاومتی یک میلیون ۴۵۵ هزار واحدی و همچنین نزدیک شدن به انتهای ایام نوروز می‌تواند خود عاملی برای ایجاد تعادل و عرضه‌های احتمالی در بازار باشد.

منبع: کارگزاری بورس بیمه ایران

کد خبر 449191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =