۴ پرچمدار در بازار سرمایه امروز/ کارشناسان بازار سرمایه بخوانند

۴ نماد فولاد، فخوز، فملی و کگل از گروه معدن و صنایع معدنی در دومین روز از بازگشایی بازار سرمایه نقش مهمی در سبزی بازار داشتند. 

صدای بورس- محبوبه قرمزچشمه؛ بازار سرمایه امروز درحالی با بیش از ۱۲ هزار واحد رشد به کار خود پایان دارد که «فولاد» در صدر ۷ شاخص‌ساز قرار داشت. کارشناسان بازار سرمایه معتقدند با توجه به شرایط کنونی عرصه بین‌المللی کامودیتی‌ها به خصوص گندم و آلومینیوم بیشترین تاثیر رشد قیمت را تجربه خواهند کرد و به فراخور آن ارزش سهام آن‌ها نیز صعودی خواهد بود.

در جزییات ۴۲۵ میلیارد دلاری صادرات روسیه، ۲۵ میلیارد دلار محصولات کشاورزی قرار دارد که ۲۰ % تامین گندم دنیا را تامین می‌کند. همین نسبت در ارتباط با گمعدن و صنایع معدنی به شکل قوی تری وجود دارد به شکلی که ۵۰ میلیارد دلار فلزات، ۲۰ میلیارد دلار زغال‌سنگ، ۳۰ میلیارد دلار محصولات معدنی جزء صادرات روسیه در آخرین آمار اعلامی است.

در شرایط کنونی با بر هم خوردن توازن عرضه و تقاضا، تولیدکنندگان کامودیتی‌ها با تقاضای بیشتری مواجهه خواهند شد و دست بازتری مشتریان خود را انتخاب می‌کنند. در این بین ایران به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادر کنندگان گروه معدن وصنایع معدنی قدرت چانه زنی بیشتری برای فروش محصولات خود خواهد یافت. از آنجایی که تمامی شرکت‌های معدنی و صنایع آن بورسی هستند هر گونه موفقیت در فروش در عرصه بین الملل بر سودآوری این شرکت‌ها اثر مثبت می‌گذارد.


بیشتر بخوانید:

چشم‌انداز بازار کامودیتی‌ها در سال ۱۴۰۱/ اثرات حمله روسیه به اوکراین بر محصولات کشاورزی


اکنون بار روانی سودآوری این شرکت‌ها در آینده بازار را بیش از هزار واحد مثبت کرد.فولاد مبارکه اصفهان با نماد «فولاد»، شرکت فولاد خوزستان با نماد «فخوز»، شرکت ملی صنایع مس ایران«فملی» و شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با نماد « کگل» ۴ نماد از گروه معدن و صنایع معدنی هستند که در دومین روز از بازگشایی بازار سرمایه نقش مهمی در سبزی بازار سرمایه داشتند.

۴ پرچمدار در بازار سرمایه امروز/ کارشناسان بازار سرمایه بخوانند


کد خبر 449125

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =