پیش بینی بازار یکشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۱

پیش بینی بازار یکشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۱ را بخوانید.

به گزارش صدای بورس؛ بورس تهران اولین روز کاری سال ۱۴۰۱ را مثبت و با افزایش تقاضا آغاز کرد.

تداوم روند صعودی کامودیتی‌ها علی‌الخصوص فلزات رنگین و نفت در بازارهای جهانی، قطعی شدن واگذاری دو خودروساز بزرگ کشور و خوشبینی به مذاکرات وین از جمله عوامل محرک بازار در یک ساعت ابتدایی معاملات بود. در نیمه دوم معاملات اما با عرضه صفوف خرید نمادهای مورد توجه، رنگ قرمز تا حدی چاشنی معاملات شد. با این حال سمت تقاضا هم شرایط نسبتا خوبی داشت و در انتهای جلسه معاملاتی شنبه و در نهایت جدال بین خریداران و فروشندگان شاخص کل با ثبت رشد بیش از ۲۳ هزار واحدی موفق به نفوذ در کانال یک میلیون ۳۹۰ هزار واحدی گردید. نماگر هم وزن نیز با افزایش ۰.۶۵ درصدی به کار خود پایان داد.

بازار در اولین روز کاری از سال جدید حال و هوای بهاری داشت. اکثر تحلیلگران نیز با توجه به اتفاقات اخیر که قبلا بارها به آن‌ها اشاره شده است، قیمت کنونی سهام بیشتر شرکت‌ها را در محدوده ارزنده قلمداد می‌کنند. همین عامل نیز باعث شده تا فروشندگان در این روزها به سطوح حداقلی برسند. لذا برای روزهای آتی و در حالت کلی برای سال جاری چنانچه در پارامترهای اصلی بازار تغییر خاصی اعمال نشود می‌توان به آینده بازار تا حدودی امیدوار بود.

برای امروز، با توجه به افزایش تقاضا در نمادهای بزرگ و مورد توجه و همچنین بسته بودن بازارهای جهانی، انتظار بازاری با رگه‌هایی از تقاضا برای صنایع بزرگ و معاملاتی متعادل برای صنایع متوسط و کوچکتر را داریم.

منبع: کارگزاری بورس بیمه ایران

کد خبر 449111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =