رفع تحریم چگونه مردم را منتفع می‌کند؟

معاون وزیر صمت: دولت به دنبال رفع تحریم به نفع مردم است

به گزارش صدای بورس؛ معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت به دنبال حل مشکل تحریم به نفع مردم است و از طرفی حمایت از تولید داخلی را نیز در اولویت اصلی قرار داده است.

محمدمهدی برادران روز چهارشنبه در نشست با رییس، معاونان برنامه ریزی و سرمایه گذاری و بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در مشهد افزود: حمایت از تولید داخلی، دانش بنیان، اشتغال آفرین و بومی سازی صنایع، به عنوان راهبردی اصلی در وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال می شود.

وی بیان کرد: علاوه بر مشکلاتی که تحریم برای صنعت کشور ایجاد کرده است، بخش دیگری از چالش‌های این حوزه نیز به خاطر وجود خلاءها، کم‌کاری و آیین نامه‌های نادرست دستگاه‌های اجرایی به وجود آمده است.

برادران گفت: در ۶ ماه گذشته از آغاز دولت سیزدهم بسیاری از مقررات و آیین نامه‌های خودساخته قبلی، که بیشتر به نفع گروه خاصی از صاحبان ثروت بود، احصا شد و هم اینک این آیین نامه ها در حال اصلاح به نفع صنعت کشور است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به تعاملات و بهبود نسبی وضعیت، نسبت به توسعه، تجارت، صادرات و رونق اقتصادی کشور خوش بین هستیم.

برادران با اشاره به دیپلماسی‌ اقتصادی اخیر دولت با گروه‌های قطری، ازبکستانی و قزاقستانی نیز گفت: ارتباط تجاری و اقتصادی ایران به ویژه با کشورهای منطقه در حال گسترش است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست با تشریح برنامه های سازمان متبوع خود در سال جدید گفت: توجه ویژه به توسعه معدن و صنایع معدنی در راستای گام دوم انقلاب اسلامی، توسعه سرمایه گذاری صنعت بویژه صنایع دانش بنیان و اشتغال آفرین توام باارزش افزوده بالا و پیگیری اجرای برنامه های تحولی وزارت صنعت، معدن و تجارت از جمله تسویه حساب الکترونیک در سامانه جامع تجارت، زنجیره تامین مالی تولید، درج قیمت تولیدکننده و مصرف کننده بر روی کالا از جمله برنامه های در دست اقدام این سازمان است.

امیررضا رجبی با اشاره به تشکیل قرارگاه صنعت، معدن و تجارت در خراسان رضوی گفت: پیگیری برنامه عملیاتی توسعه صمت تا افق ۱۴۰۴ و حمایت از تولید را با رویکرد و الگوی قرارگاهی و جهادی در استان دنبال می کنیم.

منبع/ ایرنا

کد خبر 449052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =