۲۰۰ هزار فقره وام بدون ضامن پرداخت شد

وزیر اقتصاد گفت: تا آخر وقت روز پنجشنبه گذشته، نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر موفق شده‌اند، طی فاصله ابتدای بهمن ماه تا کنون، بدون ارائه حتی یک ضامن، وام دریافت کنند.

به گزارش صدای بورس، خاندوزی از اعطای تسهیلات بدون ضامن به اقشار و طبقاتی که به تسهیلات بانکی دسترسی نداشته‌اند، از سوی بانک‌های دولتی و بانک‌هایی که دولت در آنها سهام دارد، خبر داد.

وزیر اقتصاد: سال‌های گذشته در روزهای پایانی سال، راهروها و اتاق‌های خزانه داری کل، مملو از مراجعبن دستگاه‌ها بود که دنبال دریافت تخصیص‌های سازمان برنامه بودند و خود ذیحسابان دستگاه‌ها و مسئولان دستگاه‌های اجرایی گاهی می‌گفتند ما نیمه‌های شب به اینجا می‌آمدیم که سریع تر در صف نوبت قرار بگیریم. با اتفاقات خوبی که در حوزه خزانه داری الکترونیک رخ داده، موجب شده یکی از آرام‌ترین و منظم‌ترین سال‌ها را در حوزه پرداختی داشته باشیم.

وزیر اقتصاد: تدوین نقشه راه رشد غیر تورمی و سایر کارهای انجام گرفته توسط معاونت سیاست گذاری اقتصادی وزارت اقتصاد، بویژه در حوزه مجوزها و تسهیل کسب و کار را از جمله اقداماتی عنوان و اظهار امیدوار کرد که هم گره‌گشای فعالان اقتصادی و کارآفرینان و هم گامی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» باشد.

شناسایی سه میلیون فرد حقیقی و حقوقی که فرار مالیاتی داشتند

وزیر اقتصاد: تاکنون از تعداد نزدیک به ۹ میلیون نفر از مؤدیان مالیاتی حقیقی و حقوقی در کشور، حدود یک سوم، یعنی نزدیک به سه میلیون نفر، جزو فراریان مالیاتی هستند که امسال شناسایی شده اند.


بیشتر بخوانید: وام ۳۰ میلیون تومانی بدون ضامن + جزئیات


این اتفاق مهمی است که ما تلاش کردیم به جای اینکه بار بر دوش کسانی باشد که به شکل سنتی و شفاف و روان، همیشه مالیات می‌دهند، به سمت فراریان مالیاتی برویم که انشاالله باید با تلاش بیشتر، باقیمانده این افراد را نیز در تور قانون قرار دهیم.

سال آینده دیگر دستگاه کارتخوان بی هویت نخواهیم داشت

وجود دستگاه‌های کارتخوان بانکی بدون صاحب و ساماندهی آنها را یک دغدغه برای وزارت اقتصاد و بانک مرکزی و معضلی چند ساله خواند و اعلام کرد: خوشبختانه با ارتباط و همکاری خوب بانک مرکزی، به عنوان آخرین مهلت قانونی، شاهد شناسایی و یا کنار گذاشته شدن سه میلیون دستگاه پوز فاقد مشخصات بوده‌ایم.

وزیر اقتصاد گفت: انشاءالله سال ۱۴۰۱ را در شرایطی شروع می کنیم که دیگر دستگاه پوز فاقد هویت، بی صاحب و بدون اتصال به سامانه مؤدیان نخواهیم داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت اقتصاد یک دستورالعمل ۱۲ بندی به هیئت مدیره بانک های دولتی ارسال کرده که هر شش ماه آن را پایش می‌کند تا از آن بی‌قاعدگی پیشین، با همکاری خود مدیران عامل بانک‌ها، رها شده و به سمت برنامه محوری و تحول گرایی و مردم محوری برویم.

کد خبر 448978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    0 0
    ما که همه شرایط راداشتیم و دقیقا از ۱۲بهمن هم اقدام کردیم نامردها ندادن این اقا از کجا این دروغها را میاره