ثبت رکورد بالاترین نرخ سود و فروش تا پایان سال

مدیرعامل شرکت مس گفت: با افتخار بزرگ‌ترین صادرکننده فلزات اساسی در کل کشور هستیم.

اردشیر سعدمحمدی از کشف بزرگترین معدن مس در سریدون کرمان به همت متخصصان داخلی و ثبت رکوردهای تازه در حوزه تولید و فروش تا پایان سال خبر داد. وی با تاکید بر اینکه معدن سریدون بزرگترین کشف معدنی مس بعد از انقلاب اسلامی است، یادآور شد: درخصوص معدن مس سریدون قبلاً یک موسسه معتبر خارجی طبق بررسی‌های انجام شده اعلام کرده بود که در این منطقه هیچ ذخیره معدنی وجود ندارد ولی متخصصان داخلی با استفاده از آخرین نرم افزارهای روز و تکنیک های جدید نسبت به شناسایی ذخایر جدید موفق شدند.

وی گفت: خوشبختانه شرکت ملی صنایع مس ایران توانسته است با عملکرد بی‌نظیر خود؛ نام ایران را میان ۷ کشور برتر جهان در حوزه ذخایر مس جهت سرمایه‌گذاری و توسعه صنعت مس به ثبت رساند و در آینده نزدیک رتبه ششم را از آن خود خواهیم کرد.

سال ۱۴۰۱، سال ِ تولید ۳۰۰ هزار تن کاتد مس
سعدمحمدی گفت: تولید کاتد مس در دو تا سه سال اخیر روند روبه‌رشدی داشته و امسال توانسته‌ایم از تولید ۲۸۰ هزار تن کاتد مس عبور کنیم که این میزان در سال آینده به بیش از ۳۰۰ هزار تن خواهد رسید. وی یادآور شد: شرکت ملی مس، بزرگ‌ترین صادرکننده فلزات اساسی در کشور است که این امر، جزو افتخارات ملی محسوب می‌شود و ما با وجود تحریم‌ها و شرایط سخت اقتصادی در روزهای کرونایی، توانستیم در سال جاری، بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار درآمدزایی در حوزه صادرات داشته باشیم. سعدمحمدی ادامه داد: در تولید انواع محصول همچون سنگ سولفور، کنسانتره مس، کنسانتره فلزات گران‌بها و... نیز روند افزایشی داشته‌ایم و با افتخار، رکورد بالاترین نرخ سود و فروش صنعت مس در پایان سال جاری توسط شرکت ملی صنایع مس ایران به ثبت خواهد رسید.

افزایش میزان فروش شرکت تا سه میلیارد دلار در آینده
وی ضمن اشاره به تعریف ۲۹ طرح توسعه برای شرکت ملی صنایع مس ایران تا پایان سال ۱۴۱۰، خاطرنشان کرد: سه طرح توسعه در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و شرکت ملی صنایع مس ایران در پنج سال آینده، در جمع ۱۰ شرکت برتر تولیدکننده کاتد مس جهان قرار خواهد گرفت. مدیرعامل شرکت مس تاکید کرد: با تلاش همکاران ، میزان فروش شرکت را تا سه میلیارد دلار افزایش خواهیم داد.

کد خبر 448976

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =