واردات خودروهای کارکرده بازار را متعادل می‌کند؟

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو می‌گوید: اگر خودروهای کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان یا کارکرده وارد شود، قیمت خودرو کاهشی می‌شود.

به گزارش صدای بورس، سعید موتمنی می گوید: زمانی واردات خودرو در بازار خودرو اثر می گذارد که ثبت سفارش انجام شود و بدانیم در تاریخی مشخص خودرو وارد شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو گفت: اگر بخواهیم در سال آینده قیمت ها کاهشی شود، باید عرضه زیاد شود و ستاد تنظیم بازار نیاز بازار را بسنجد، اگر خودروسازان نمی‌توانند نیاز بازار را تامین کنند این نیاز از طریق واردات تامین شود.


بیشتر بخوانید: منابع ارزی برای واردات خودرو کدامند؟


نمایندگان مجلس با واردات ۷۰ هزار خودرو در سال ۱۴۰۱ موافقت کرده اند که رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو می گوید اگر خودروهای دست دوم ارزان قیمت (حدود ۲۰۰ میلیون تومانی) وارد شود قیمت ها بیشتر کاهش می یابد.

آقای آرش محبی نژاد دبیر انجمن قطعه سازان صنایع همگن نیز گفته بود در واردات خودرو ساماندهی و مدیریت بازار و واردات بسیارمهم است. این احتمال داده می شود که در صورت رفع تحریم ارزهای بلوکه شده پشت سد تحریم وارد کشور شوند این یعنی باید در مدیریت ارز و صرف آن در بروزرسانی تجهیزات و رشد دانش فنی قطعه سازی نکته سنجی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اقلام وارداتی نیز شامل تعداد ۵۰ هزار دستگاه خودروی سواری و ۲۰ هزار دستگاه خودروی سواری دوگانه‌سوز هیبریدی و برقی، تعداد ۱۰ هزار دستگاه کامیون، تریلی، تریلی یخچالدار و کشنده، تعداد ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری و درون‌شهری، تعداد یک هزار دستگاه واگن و واگن یخچال دار و تعداد ۵ هزار دستگاه دستگاه ماشین آلات سنگین راهسازی اعم از نوع ساخت یا حداکثر ۵ سال ساخت می‌شود.

کد خبر 448914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =