قیمت نفت دوباره در مسیر صعودی قرار گرفت

پس از آنکه پیشرفت کم در مذاکرات آتش بس بین روسیه و اوکراین موجب تشدید نگرانی ها از تحریم های بیشتر و اختلال طولانی تر در عرضه نفت شد، قیمت نفت در بازارهای جهانی امروز شاهد افزایش بود.

به گزارش صدای بورس، پس از چهار روز گفت وگوها بین مذاکره کنندگان روسی و اوکراینی، کرملین گفته هنوز توافقی حاصل نشده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۱۶ سنت معادل ۲.۰۳ درصد افزایش به ۱۰۸ دلار و ۸۰ سنت رسید. روز پنجشنبه قیمت نفت برنت شاهد حدود ۹ درصد افزایش بود که بالاترین رقم یک روزه از اواسط سال ۲۰۲۰ تاکنون بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه آوریل هم با ۲ دلار و ۴۹ سنت معادل ۲.۴۲ درصد رشد به ۱۰۵ دلار و ۴۷ سنت رسید. نفت خام آمریکا دیروز شاهد جهش ۸ درصدی بود.

به رغم تقویت مجدد قیمت نفت، هر دو شاخص نفتی در مسیر ثبت کاهش هفتگی حدودا ۳ درصدی قرار دارد. قیمت ها نسبت به بالاترین رقم ۱۴ سال اخیر که حدود ۲ هفته پیش به ثبت رسید کاهش قابل توجهی داشته است.


بیشتر بخوانید:

قیمت جهانی نفت زمین خورد


جاستین اسمیرک تحلیلگر موسسه وستپک در سیدنی گفت: «من همچنان انتظار دارم بازار پرنوسان باشد. هنوز عدم قطعیت زیادی وجود دارد.»

اختلال در عرضه به دلیل تحریم های روسیه، نهایی نشدن توافق هسته ای ایران، کاهش حجم ذخایر نفتی و نگرانی ها در مورد بالا گرفتن شیوع کرونا در چین که می تواند سبب کاهش تقاضا شود همه از عواملی هستند که بر بازار سایه افکنده اند.

به گزارش تسنیم، به گفته تحلیلگران اظهارات سخنگوی کرملین که گزارش ها در مورد پیشرفت در مذاکرات را «نادرست» خوانده و «جنایتکار جنگی» توصیف کردن پوتین از جانب رئیس جمهور سبب شد تا روز پنجشنبه موجی از خرید در بازار نفت اتفاق بیافتد.

کد خبر 448889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =