۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
فرابورس سودسازی را ادامه می‌دهد

فرابورس یکی از فراکابی‌ها است که دچار نوسان قیمتی شده بود ولی در روزهای اخیر پرتقاضا شده است.

صدای بورس، فرابورس یکی از نمادهای بازار سرمایه است که تبعیت چندانی از بازار خارجی ندارد، درآمد این نماد از سه راه کارمزد معاملات، درآمد حق عضویت و درآمد حق عضویت کارگزاران است.

فرابورس سودسازی را ادامه می‌دهد

فرابورس در درآمد ماهانه بهمن ماه نسبت به دی ماه موفق تر عمل کرده و توانسته درآمدزایی را از ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به ۱۷ میلیارد تومان برساند ، در آمد این نماد در ۱۱ ماه اخیر نیز به ۲۱۹ میلیارد تومان رسیده که هنوز نسبت به درآمد رویایی سال قبل تقریبا ۵۰ درصد کمتر است و دلیل آن هم اقبال بی سابقه مردم در سال ۱۳۹۹ به بورس بوده که شاید در سال های آتی نیز تکرار شود.

فرابورس بعد از افزایش سرمایه در سال ۱۴۰۰ توانست از سد تاریخی خود بگذرد اما باز هم با ریزش ۷۱ درصدی مواجه شده و به قیمت قبل از افزایش سرمایه بازگشت.

فرابورس سودسازی را ادامه می‌دهد

فرابورس از آن دسته نمادهایی است که توانسته سقف تاریخی سال ۹۹ را یکبار بشکند و دور از انتظار نخواهد بود که در نیمه اول سال ۱۴۰۱ بتواند باز هم رکورد سال قبل را تکرار کرده و پرتقاضا شود.

فرابورس از آن سهم های عجیب و غریب در سال ۱۳۹۸ بود که شاید کسی فکرش را نمی کرد این سهم بتواند در عرض کمتر از ۷ ماه ۱۹۰۰ درصد سود بدهد، یعنی پول را ۱۹ برابر کند، با این توضیح باز هم به نمودار بالا و اندیکاتور rsi توجه کنید، این اندیکاتور بعد از بازدهی فوق العاده این نماد مدتی در مرز ۷۰ حرکت کرده و بعد ریزش کرد، جالب است که rsi در بازده اخیر فرابورس هیچ گاه در تایم فریم ماهانه نتوانست خود را بالاتر از ۷۰ تثبیت کند و این درس آموزشی برای تمام تکنیکال کاران بازار سرمایه است.

این سهم دوباره در چهارشنبه آخر سال پرتقاضا شده و شاید بتواند باز هم بازدهی سال گذشته را تکرار کند اما بعید به نظر می رسد که بتواند بازدهی سال ۹۸ را در سال ۱۴۰۱ داشته باشد مگر اتفاق ویژه ای در بازار سرمایه رخ دهد.

صدای بورس هیچ گونه پیشنهادی برای خرید یا فروش این سهم نداشته و فقط با نگاه تخصصی این نماد را بررسی کرده است.

کد خبر 448710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =