نوسان‌گیری مثبت در " شیران " ادامه‌دار خواهد بود؟

عمده محصول تولیدی شیران الکل بنزن خطی است که دارای فروش داخلی و صادراتی است، یکی از موارد امیدوار کننده شیران فروش بهمن ماه این نماد است که بیشتر از فروش ماه قبل این نماد است، فروش بهمن ماه این نماد به ۴۶۳ میلیارد تومان رسیده در حالی که فروش ماه قبل آن ۳۴۹ میلیارد تومان بوده است.

صدای بورس - وحید بلالی؛ شیران با دارا بودن یک وضعیت بنیادی مناسب دارای پتانسیل سودسازی است. شیران ۳ محصول اصلی الکیل بنزن خطی، الکیلات سنگین، نرمال پارافین مازاد را تولید می‌کند.

نوسان‌گیری مثبت در " شیران " ادامه‌دار خواهد بود؟

عمده محصول تولیدی "شیران" الکل بنزن خطی است که دارای فروش داخلی و صادراتی است، یکی از موارد امیدوار کننده شیران فروش بهمن ماه این نماد است که بیشتر از فروش ماه قبل این نماد است، فروش بهمن ماه این نماد به ۴۶۳ میلیارد تومان رسیده در حالی که فروش ماه قبل آن ۳۴۹ میلیارد تومان بوده است.

eps این نماد ۲۵۰۰ ریال بوده و نسبت pبهe نیز دقیقا متناسب با گروه و در محدوده ۷ قرار دارد. هزینه های عملیاتی این نماد نسبت به درآمد در سال جاری کاهش یافته و این عامل باعث افزایش حاشیه سودناخالص شیران شده است، حاشیه سودناخالص شیران در سال جاری به ۵۲ درصد رسیده که نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش یافته است. حاشیه سودخالص این نماد نسبت به سال گذشته کاهش قابل ملاحظه ای یافته و از ۸۷ درصد سال گذشته به ۴۳ درصد در سال جاری رسیده است که به علت کاهش درآمدهای غیرعملیاتی است اما وضعیت کلی نماد نسبت به سال گذشته بهتر شده است.

نمودار قیمتی شیران حرکتی در پیش گرفته که شاید در نمادی دیگر شاهد آن نباشیم، نموداری سینوسی که با شیب کم مایل به نزول است.

Chart شیران, W1, 2022.03.15 18:32 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

شیب ملایم نزول در کانال شیران را می توان در تصویر زیر به وضوح دید:

Chart شیران, W1, 2022.03.15 18:35 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

شیران در تایم فریم ماهانه طبق تصویر زیر چندبار تلاش کرده از چنگ کانال نزولی رهایی پیدا کند، کندل اولی نزول ماهانه یک کندل بزرگ اینگالف بوده که بعد از یک کندل پین بار اتفاق افتاده و باعث شده نزول بیشتر طول بکشد، کندل های سبز رنگ و پرقدرت نسبت به کندل های قرمز قدرت کمتری دارد و تاکنون شاهد یک کندل پرقدرت برای شکستن کانال نزولی نبوده ایم.

Chart شیران, MN1, 2022.03.15 18:36 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

نکته امیدوار کننده شیران این است که شیب کانال نزولی نسبت به نمادهای دیگر بازار سرمایه کمتر است. ۸۵ درصد سهامداران این نماد حقوقی هستند. شیران در ماه اخیر نوسان مثبتی گرفته که باید دید این نوسان تا کی ادامه خواهد داشت؟

کد خبر 448708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =