پیش بینی بازار در سال جدید / افزایش قیمت کامودیتی‌ها بر کدام صنایع تاثیر گذار است؟

احسان خاتونی گفت: به نظر می‌رسد متغییرهای اثر گذار منفی در بازار سرمایه کم رنگ شده‌اند.

صدای بورس - حسین حریریان؛ در مورد پیش بینی بازار سرمایه برای سال جدید، بیشتر کارشناسان بر این باورند که بخش زیادی از بازار در انتظار نتایج مذاکرات وین است.

احسان خاتونی، کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد متغییرهای اثر گذار منفی بر بازار کم رنگ شده‌اندو با امضا شدن برجام بازار سرمایه تحت تاثیر مثبت قرار می‌گیرد. در سوی دیگر افزایش قیمت‌های جهانی و کامودیتی‌ها از عوامل رشد بورس هستند؛‌ در این بین موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هم جدی‌تر شده است. انتظار می‌رود سه عامل برجام، حذف ارز ۴۲۰۰ و رشد کامودیتی‌ها ادامه‌دار باشد و پایداری رشد بازار را تضمین کنند.

خاتونی افزود: با امضای برجام مسائل حاشیه، FATF و حتی تحریم‌های ثانویه تسهیل می‌شود و سختگیری‌هایی که از قبل برای کشور و شرکت‌ها وجود داشت کمتر و در نهایت منجر به افزایش سودآوری می‌شود.

این فعال بورس با اشاره به رفع ریسک بودجه گفت: نرخ گاز از جمله ابهامات و ریسکی بود که بر بازار سرمایه سیاه افکنده و در نهایت با تصمیم مجلس و دولت سقف نرخ گاز ۵ هزار تومان اعلام و ریسک بزرگی در بازار سرمایه بر طرف شد

وی در مورد صنایع پیشتاز بیان کرد: بازار خاصیتی دارد که تمام صنایع همزمان رشد می‌کنند، نزول هم در بازار سرمایه به همین صورت است ولی با امضای برجام خودرویی‌ها و بانکی‌ها تاثیر بسیار زیادی خواهند گرفت؛ در این بین تداوم افزایش قیمت کامودیتی‌ها می‌تواند تضمین کننده رشد پالایشگاه‌ها، فلزی‌ها، معدنی‌ها و ... شود.

کد خبر 448576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
    0 0
    اطلاعات مفیدی بود ممنون از شما