ماجرای استیضاح وزیر نفت چیست؟

نماینده مردم تهران امروز در توییتی از استیضاح وزیر نفت پس از بررسی بودجه خبر داد. مالک شریعتی، خرابکاری، فریبکاری و خط گرفتن از بانیان وضع موجود را از دلایل استیضاح وزیر نفت برشمرد.

به گزارش صدای بورس، مالک شریعتی، نماینده تهران در توییتی از استیضاح وزیر نفت دولت سیزدهم، جواد اوجی خبر داد.

 ماجرای استیضاح وزیر نفت چیست؟

توییت جدید مالک شریعتی درباره استیضاح وزیر نفت

مجلس و دولت امیدوار بودند که با روی کار آمدن یک طیف سیاسی همفکر، اختلافات مجلس و دولت تمام می‌شود. اما امروز نماینده مردم تهران از استیضاح وزیر نفت بعد از بررسی بودجه خبر داد.

اما آیا قرار است مجلس اوجی را برکنار کند؟ فریدون عباسی دوانی، رییس کمیسیون انرژی مجلس در همین باره توضیح می‌دهد: من نمی‌دانم انتقاد نمایندگان به وزیر چیست؛ اما دلیلی برای انجام این عمل نداریم و بهتر است نمایندگان هم با یکدیگر شکاف نداشته باشند.


بیشتر بخوانید: قطر در ایران سرمایه‌گذاری می‌کند؟


عباسی دوانی ادامه می‌دهد: وزارت نفت مشکلات زیادی دارد. باید به دولت فرصت دهیم تا به تدریج بتوانند کار کنند. اوجی هم وزیری است که با وزارت نفت آشناست. مدیران نفتی هم همگی از رده‌های پایین رشد کرده‌اند. نباید به وزارت خرده‌گیری کنیم.

رییس کمیسیون انرژی مجلس می‌گوید: وزیر نفت و معاونان او وزارت‌خانه‌ای تحویل گرفتند که چندین سال با شیوه‌های متفاوت کار کرده است. حالا روش‌های اجرایی به طور کلی در دولت تغییر کرد. برای به ثمر رسیدن باید زمان لازم به وزارت‌خانه داد.

دلیل استیضاح وزیر نفت چه بود؟

البته هادی بیگی‌نژاد، یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس درباره دلیل استیضاح وزیر نفت توضیح داد. به نظر می‌رسد برخی نمایندگان تصمیم داشتند صندوقی در بودجه تشکیل دهند تا در سرمایه‌گذاری‌های بالادستی نفت نظارت کند. قرار بود رییس این صندوق هم رییس جمهور باشد.

به گزارش تجارت نیوز، این فعالیت‌ها، در شورای اقتصاد بررسی می‌شود و اعضای این شورا، دولتی‌ها هستند. آن طور که بیگی‌نژاد گفت یک روز مطرح شد که وزیر نفت موافق این تصمیم است. پس از آن برخی نمایندگان گفتند که جواد اوجی با این تصمیم مخالف است.

فریدون عباسی دوانی درباره این صندوق اظهار بی‌اطلاعی می‌کند. او می‌گوید: ایجاد صندوق و موافقت و مخالفت درباره آن ارتباطی با استیضاح وزیر نفت ندارد. وزیر نفت تا این روز غرض سیاسی نداشته و بیشتر به مسائل وزارت‌خانه رسیدگی کرده است. من ارتباطی بین ایجاد این صندوق و استضاح وزیر نمی‌بینم. اکنون همه چیز روال خوبی دارد و نمی‌دانم اصرار برخی نمایندگان چه دلیلی دارد.

کد خبر 448244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =