۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
تایرهایی که مشتری نداشت

گزارش عملکرد و فعالیت بهمن ماه نماد پیزد را بخوانید.

به گزارش صدای بورس، مجتمع صنایع لاستیک یزد با نماد (پیزد) در بازار دوم فرابورس قرار دارد.

مجتمع صنایع لاستیک یزد در ۳ ماه نخست سال با فروش ۳.۹۹۰ میلیارد ریالی به سود ۱.۴۱۰ ریالی رسید. فروش ۳ ماه دوم ۵.۱۳۴ میلیارد ریال بوده است اما سود خالص با کاهش ۵۲ درصدی به ۶۷۶ ریال رسید.

شرکت در ۳ ماهه سوم عملکرد مطلوبی نداشت و با فروش ۴.۳۱۹ میلیارد ریالی به سود ۱۸۰ ریالی دست یافت. همچنین لازم به ذکر است رشد بهای تمام شده دلیل اصلی افت حاشیه سود ناخالص به ۹ درصد و در نتیجه کاهش سود خالص در فصل پاییز بوده است.

در مجموع این شرکت در دوره ۹ ماهه نخست سال موفق به تحقق سود ۲,۲۶۶ ریالی شد که ۳۲ درصد کمتر از سود مدت مشابه سال قبل (۳,۳۷۴ ریال) است.

پیزد در بهمن ماه فروش خوب ۱.۵۴۳ میلیارد ریالی را رقم زده که ۷ درصد بالاتر از فروش دی بوده است. همچنین این مقدار در مقایسه با میانگین فروش فصل پاییز با رشد ۱۵ درصدی روبه‌رو شده است.

نرخ فروش تایر رادیال نیز در این ماه با افزایش ۴ درصدی و تایر بایاس همچنان با شیب ملایمی، با کاهش قیمت مواجه شده است.

با توجه به موارد مطروحه و فروش نسبتا خوب شرکت در دی و بهمن ماه به نظر پیزد در کوارتر پایانی بتواند به سود بهتری در قیاس با فصل پائیز دست یابد.

تایرهایی که مشتری نداشت

منبع: کارگزاری بورس بیمه ایران

کد خبر 448191

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • یزد تایر با استاندارد معنی می شود

     علامت استاندارد نشان مرغوبیت کالاست و اجناس یا خدماتی که هیچ نشان استانداردی بر خود ندارند، برای استفاده و خرید به‌هیچ عنوان مناسب نیستند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =